| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye Yönelik Programlama | MTM4521 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Nilgün Güler Bayazıt |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Nesnesel tasarımın temel prensiplerini öğretmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Nesneye yönelik programlama kavramları, Tümleştirilmiş modelleme dili (Unified Modeling Language-UML) kullanarak nesnesel program tasarımı, Sınıf tasarımı, Applet, Kalıntı (miras), Çok biçimlilik, Arayüz ve soyut sınıflar, Tasarım örüntüleri, Çerçeve programları, Uygulama programlama arayüzleri (API). |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Gerçek dünya problemlerinin nesneye dayalı yaklasımla uygun bir biçimde çözülebilmesi ve çözümün UML gösterimi ile anlatılabilmesi yeteneği kazanırlar.
- Proje sunma, savunma, özgün kazandırma bilgi ve becerisi edinirler.
- Kalıtım, çok biçimlilik ve kapsüllemenin temellerini öğrenirler.
- Öğrenciler yeni nesil yazılımları gelişir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş: Nesne tabanlı düşünme, tarihçesi ve tasarım. | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 2 | Nesne tabanlı programlama:özellikler, metodlar, olaylar.Kontrol ifadeleri. Döngüler ve Diziler | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 3 | Nesne ve Sınıf tasarımı , UML Notasyonu ( Sınıf diyagramları,Nesne Diyagramları ve Aktivite diyagramları) | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 4 | Arayüz türü ve Çok biçimlilik | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 5 | Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 6 | Örüntüler ve grafik arayüz (GUI) programlama (Devam) | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 7 | Kalıt ve soyut sınıflar | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Java Object Modeli | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 10 | Çerçeveler | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 11 | Thread programlama | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 12 | Thread programlama | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 13 | Diğer tasarım örüntüleri | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 14 | Proje sunumları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 15 | Proje sunumları | Kaynaklardaki ilgili bölüm |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 10 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | 10 | 1 | |
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|