Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocuklukta Müzik EğitimiOKL210234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Nesibe Özgül Turgay
Asistan(lar)ıFeride Gök Çolak
Dersin AmacıÖğrencilerin, Türkiye’deki ve dünyadaki müzik türlerini tanıması, okul öncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirmesi, şarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiOkul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma; çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri; okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • MEB (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Ankara.
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Öğretimi, Bursa:Ezgi Kitabevi
  • Çalık-Çetin, G. (2006). Etkinliklerle Müzik Öğretimi, Ankara: Kök Yayıncılık
  • Sun, M.
  • Sun, M. (2008). Solfej 1, Ankara: Sun Yayınevi.
  • Mertoğlu, E. (2007). Biz Çocuklarız, 2007, İstanbul: Önce Okul Öncesi Eğitimi Danışmanlık Hizmetleri ve Pazarlama
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler Türkiye'deki ve dünyadaki müzik türlerini tanımlar.
  2. Öğrenciler temel olarak notaları kavrayıp okuyabilme, solfej yapar.
  3. Öğrenciler okul öncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirir
  4. Öğrenciler şarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirir.
  5. Okul öncesi döneme yönelik çocuk şarkılarını bilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde müzik eğitimiİlgili Kaynaklar
2Erken çocukluk döneminde müziğin önemiİlgili Kaynaklar
3Erken çocukluk dönemine yönelik çocuk şarkılarıİlgili Kaynaklar
4Okulöncesi müzik eğitiminin uygulama konularıİlgili Kaynaklar
5Okul öncesinde ritim eğitimiİlgili Kaynaklar
6Ritim çalışmalarıİlgili Kaynaklar
7Anaokulunda kulak ve ses eğitimİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İlgili Kaynaklar
10Ses eğitimi uygulamasıİlgili Kaynaklar
11Erken Çocukluk Eğitimi Kurumlarında Planlanan Faaliyetlerin Uygulanması İlgili Kaynaklar
12Toplu ses eğitimi İlgili Kaynaklar
13Anaokulunda Müzikli Oyunlaştırma (Dramatizasyon)İlgili Kaynaklar
14Okul Öncesinde Müzik Merkeziİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri130
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok