Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Kültür ve MatematikIMO202024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüElif Bahadır
Dersi Veren(ler)Elif Bahadır, Hasan Ünal, Mustafa Doğan
Asistan(lar)ıSevda Göktepe Yıldız, Muhammet Şahal
Dersin AmacıDersin amacı öğretmen adaylarına Matematik ve Kültür arasındaki ilişkilerin tanıtılması
Dersin İçeriğiDersin içeriğini matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak ve farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları ile matematik arasındaki bağlantı ve bu bağlantılara yönelik yapılan araştırmalar oluşturmaktadır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • EtnoMatematik Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış, Marcia Ascher, Okyanus Yayınları
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar.
  2. Matematiğin insanlığın ortak bir değeri olduğunun bilincinde olarak matematiğe değer verir.
  3. Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder.
  4. Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar.
  5. Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik ve kültür ilişkisi hakkında genel bilgilendirme
2Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak
3Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları
4Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
5Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri
6Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
7Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki
8Matematik ve Toplum arasındaki İlişki ve Bugünkü Durumu
9Ara Sınav 1
10Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi
11Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi
12Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
13Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
14Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev330
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev310
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok