Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sanat ve Müze EğitimiSBO416122200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüMeryem Hayır Kanat
Dersi Veren(ler)Seza SİNANLAR USLU
Asistan(lar)ıFatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla
Dersin AmacıSosyal Bilgiler Öğretmen adaylarına sanatın önemini kavratmak ve bir sınıf dışı öğrenme ortamı olarak müzeleri
Dersin İçeriğiEstetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ders Notları
  • İsmail Tunalı, Estetik
  • Nejat Bozkurt, Sanat ve estetik Kuramları
  • Hülya Yetişken, Estetiğin ABC’si
  • Ernst H. Gombrich, Sanatın Öyküsü
  • Ders kapsamında tanıtılan çeşitli elektronik ortamdaki kaynaklar.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sanatta ve estetik ilişkisini açıklar.
  2. Estetik algının değişkenliğini örnekler.
  3. Sanat eserini estetik açıdan analiz edebilir
  4. Sanatın Sosyal Bilimler alanıyla olan ilişkisini ve katkılarını değerlendirebilir.
  5. Sanatla ilişkilenmenin sosyal varlık olan insanın yaşamındaki önemini kavrar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Estetik kavramının ortaya çıkışı , Antikitede sanat ve estetik ilişkisi: Platon, Pisagor ve Herakletios’un tartışmalarıKaynak 1, 2,3
2Hristiyanlık öncesi pagan dünyada sanat ve estetik olgunun Roma İmparatorluğu heykel örnekleri üzerinden değerlendirilmesiKaynak 1
3Erken Hristiyanlık sürecinde İstanbul’da ortaya çıkan sanat yapıtlarıKaynak 1
4Ortaçağ dünyasına genel bakış ve sanat üretiminde anonimleşme (9.-11.yy)Kaynak 1
5Skolastik felsefede sanatın yeri (11-14.yy)Kaynak 1
6Ortaçağda İslam dünyasında sanat ve felsefe ilişkisi Buhara’dan İspanya’ya etkileşimlerKaynak 1
7Rönesans estetik algısının ortaya çıkışı, matematik ve sanat ilişkisi (15.yy)Kaynak 1
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Aynı çağın iki büyük ustası: Michelangelo ve Mimar Sinan (16.yy)Kaynak 1
10Sanatta Klasikten Neoklasiğe Kant’ın estetik anlayışı (17-18.yy)Kaynak 1
11Sanayileşmeyle gelen Yeni Sanat Akımı (Art Nouveau) (19.yy)Kaynak 1
1220.yüzyılın ilk yarısında Sanat ve Estetik ilişkisi: Soyut sanat anlayışıKaynak 1
131950 Sonrası sanat teorileriKaynak 1
14Bienal kavramı ve çağdaş sanat örnekleriKaynak 1
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması131
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler110
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok