Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel EtikING500425200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Zorunlu @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Zorunlu @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Doktora Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüGülümser Efeoğlu
Dersi Veren(ler)Gülümser Efeoğlu
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, a) Bilimsel araştırmaların kapsamını, temellerini öğrenme b) Bilimsel bilgiye erişim ve veri toplama yöntemlerini öğrenme d) Bilimsel metinleri okuma, anlama ve veri analizi yapabilme e) Araştırma raporu hazırlamayı öğrenme f) Bilimsel etik konularında bilgi sahibi olma ve etik dışı davranışları önleme, etik dışı davranışlardan kaçınma
Dersin İçeriğiAraştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri, Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönerge
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • APA Citation Style - Quick Guide. 6th edition. 2011
  • Glesne, C. (2006). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction. Upper Saddle River,NJ: Pearson Education Inc.
  • O'Leary, Z. (2004). The essential guide to doing research. London: SAGE.
  • Creswell, J. W. (2018). Research design: Qualitative, quantitative and mixed methods approaches. 5th Ed. Thousand Oaks, CA: Sage.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Araştırma terminolojisini anlar ve araştırmaya dair nicel, nitel ve karma yaklaşımları açıklar
  2. Araştırma etik kuralları, etik zorluklar ve onay süreçleri açıklar
  3. Alan yazın inceleme sürecinin bileşenlerini tanımlar
  4. Yayınlanmış araştırmayı eleştirel olarak analiz eder
  5. Araştırma raporu hazırlar ve etik dışı davranışlardan kaçınır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Araştırma ve Araştırma Sürecine Giriş
2Araştırma Etiği ve Dürüstlük
3Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi
4Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar
5Nicel Araştırma, Çalışma Tasarımları ve Yöntemleri
6Nicel Verilerin Analizi ve Yorumlanması
7Nitel Araştırma, Çalışma Tasarımları ve Yöntemleri
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Niteliksel Verilerin Analizi ve Yorumlanması
10Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi
11Karma Yöntem Verilerinin Analizi ve Yorumlanması
12Geçerlilik ve Güvenirlik Kavramları
13Örnekleme stratejileri
14Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım13
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri110
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması134
Derse Özgü Staj
Ödev220
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler130
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok