Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Program GeliştirmePDR521637.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüM. Engin Deniz
Dersi Veren(ler)Yavuz Erişen, Bülent ALCI, Mine Çeliköz
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıTemel Program Geliştirme Kavramları; Temel Program Geliştirme Süreçleri; Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi; Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesi; İçerik Seçimi Ve Organizasyonu; Öğretim Yöntemleri; Öğretim Stratejileri; Materyallerin Özellikleri Ve Seçimi; Ölçme Ve Değerlendirme.
Dersin İçeriğiProgram geliştirme süreci, Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlı ve programlı yürütülmesinin önemi, Okul rehberlik ve psikolojik danışma programlarının geliştirilme süreçleri, Okul rehberlik programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde psikolojik danışmanların ve öğretmenlerin işlevleri, Öğrencilerin yaşlarına göre sahip olmaları gereken yeterlikler, Okullarda halihazırda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programları, Psikoeğitim programları, Grup rehberlik etkinlikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Eroğlu, Ç. Y. (2003). Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Külahoğlu, Ş. (2004). Okul Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi. Ankara:Pegem A Yayıncılık. • Nazlı, S. (2003). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Programları Ankara: Anı Yayıncılık. • Erkan S. (2002). Okul Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel Yayınları.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler temel program geliştirme kavramlarını tanır ve temel program geliştirme süreçlerini tanımlar.
  2. Öğrenciler ders programı, yıllık, ünite, günlük plan geliştirir.
  3. Öğrenciler öğretim yöntemlerini uygular ve öğretim stratejilerini anlatır.
  4. Öğrenciler ölçme ve değerlendirmeyi tanır.
  5. Öğrenciler test türleri sınıflandırır, sınav sorusu yazma teknikleri, not vermeyi tanımlar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Temel Program Geliştirme Kavramlarıİlgili kaynakların okuması
3Temel Program Geliştirme Süreçleriİlgili kaynakların okuması
4Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesiİlgili kaynakların okuması
5Ders Programı, Yıllık,Ünite,Günlük Planların Geliştirilmesiİlgili kaynakların okuması
6İçerik Seçimi Ve Organizasyonuİlgili kaynakların okuması
7Öğretim Yöntemleriİlgili kaynakların okuması
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Öğretim Stratejileriİlgili kaynakların okuması
10Materyallerin Özellikleri Ve Seçimiİlgili kaynakların okuması
11Ölçme Ve Değerlendirmeİlgili kaynakların okuması
12Değerlendirme Yaklaşımları,İlgili kaynakların okuması
13Test Türleriİlgili kaynakların okuması
14Sınav Sorusu Yazma Teknikleri, Not Vermeİlgili kaynakların okuması
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev130
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev148
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)132
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)148
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok