Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi IIING318235220
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıGülümser Efeoğlu, Emrah Özcan
Dersin AmacıBu ders öğrencilerin, çocukların yabancı dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygun teknikleri öğrenmelerini ve çocuklara İngilizce öğretimi üzerine deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiErken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri (hikaye temelli, içerik temelli, tema temelli, görev temelli); seçilen izlence türünde çocuk edebiyatının etkili kullanımı, sınıf yönetimi, dil sunumu ve alıştırmaları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Brewster, J. and Ellis G. (2000). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin.
  • Pinter, A. 2006. Teaching Young Language Learners. OUP.
  • Halliwell, S. 1992. Teaching English in the primary classroom. Longman
  • Haznedar, B., ve H. H., Uysal (eds.). (2010). Handbook for Teaching Foreign Languages to Young Learners in Primary Schools. Ankara: Anı Yay
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türlerini analiz eder.
  2. Öğrenciler erken öğrenen (5-12 yaş) grupları için farklı izlence türleri tasarlar.
  3. Öğrenciler seçilen izlence türünde çocuk edebiyatını etkili kullanabilir.
  4. Öğrenciler kelime, dilbilgisel yapı ve dil becerilerinin öğretimi için etkinlik tasarlar.
  5. Öğrenciler erken yaşta öğrenenlerin performansını nasıl ölçüp değerlendireceklerini bilir.
  6. Öğrenciler, micro-öğretim ve saha eğitimi ile çocuklara dilbecerileri öğretimi yaparak klinik deneyim kazanır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dil becerilerinin öğretimi: okuma ve yazmaders notu
2Dil becerilerinin öğretimi: okuma ve yazmamikro-öğretim
3Dil becerilerinin öğretimi: okuma ve yazmamikro-öğretim
4Ders izlenceleri: öykü tabanlı ders notu
5Ders izlenceleri: öykü tabanlı mikro-öğretim
6Ders izlenceleri: içerik-tabanlı ,ders notu
7Ders izlenceleri: içerik-tabanlı mikro-öğretim
8Arasınav
9Ders izlenceleri: tema-tabanlı ders notu
10Ders izlenceleri: tema-tabanlı mikro-öğretim
11Ders izlenceleri: görev-tabanlı ders notu
12Ders izlenceleri: görev-tabanlı mikro-öğretim
13Sınıf yönetimiders notu
14Ölçme-değerlendirmeders notu
15Ölçme-değerlendirme
16Yarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama415
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev210
Sunum/Jüri110
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati164
Laboratuar
Uygulama410
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması101
Derse Özgü Staj
Ödev32
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer18
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok