Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dil Becerilerinin Öğretimi I ING313135220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüBurcu Varol
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ıEmrah Özcan
Dersin AmacıBu dersin amacı İngilizce öğretmen adaylarına, İngilizce öğrenenlerin okuma, yazma ve kelime öğretimi becerilerini geliştirebilmeleri için gerekli olan yöntem ve tekniklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiOkuma, yazma, ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Harmer, J. (2003) The practice of English language teaching, Essex: Longman. Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson, Essex: Longman. Hedge, T. (2008) Teaching and learning in the language classroom. Oxford: Oxford University Press Thornbury, S. (2006) How to Teach Vocabulary. Pearson Education.
  • Hudson, T. (2007). Teaching second language reading. Oxford: Oxford University Press. Harmer, J. (2004) How to teach writing. Pearson, Essex: Longman
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler okuma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini bilmek
  2. Öğrenciler yazma öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
  3. Öğrenciler sözcük öğretiminin farklı evrelerini ve tekniklerini belirleyebileceklerdir.
  4. Öğrenciler yabancı dil öğrenenlerin dil farkındalığının ne şekilde arttırılabileceğinin farkına varacaklardır.
  5. Öğrenciler değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için öğretim becerilerini geliştirme becerileri edineceklerdir.
  6. Öğrenciler farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlayabileceklerdir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İkinci dilde okuma. Okuma süreçlerinin analizi. Okuma gereksinimlerinin sentezlenmesi.Okuma
2İkinci dilde okuma süreçleri teorileri. Tümevarım yaklaşımları. Tümdengelim yaklaşımları. İnteraktif yaklaşımlar.Okuma
3Okuma stratejilerinin uygulanmasında üstbiliş ve otomatiklik. Üstbiliş ve ikinci dilde okuma stratejileri. İkinci dilde strateji eğitimi ve üstbiliş eğitimi.Okuma
4Sunum: Okuma Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
5Sunum: Okuma Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
6Arasınav I Okuma
7Yazma alışkanlığı inşa etme. Yazma becerileri üstüne çalışmalar. Yaratıcı Yazma.Okuma
8Yazıya geri dönüt verme, düzeltme ve yönlendirmeOkuma
9Sunum: Yazma Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
10Sunum: Yazma Öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
11Arasınav II Okuma
12Sözcük nedir? Sözcükler nasıl öğrenilir?/Okuma
13Sözcük öğretimi. Sözcük sunumuOkuma
14Sunum:Sözcük öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
15Sunum:Sözcük öğretimi Mikro-öğretim Hazırlığı
16Yılsonu sınavı Okuma

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev110
Sunum/Jüri320
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar125
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati164
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj00
Ödev12
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Projeler00
Sunum / Seminer37
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok