Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sınıf İçi Öğrenmelerin DeğerlendirilmesiFBO209024200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFen Bilgisi Eğitimi
Dersin KoordinatörüAslı Koçulu
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini ve alternatif değerlendirme yöntemlerini fen sınıflarında nasıl kullanacaklarını öğretmektir
Dersin İçeriğiEğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar, Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler, Sözlü Yoklamalar; Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Gözlem, Görüşme, Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyası, Araştırma Kâğıtları, Araştırma Projeleri, Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleri; Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar; Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi ve Not Verme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sinif degerlendirme Teknikleri: Universite ogretmenleri el kitabi-Angelo, T.A.& K.P. Cross, 1993, Jossey Bass
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özelliklerini tanır.
  2. Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları açıklar ve örnek verir.
  3. Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları açıklar ve örnek verir.
  4. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususları açıklar.
  5. Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini ve not vermeyi gerçekleştirir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleriİlgili Kaynaklar
2Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleriİlgili Kaynaklar
3Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleriİlgili Kaynaklar
4Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlarİlgili Kaynaklar
5Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testlerİlgili Kaynaklar
6Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Eşleştirmeli Testlerİlgili Kaynaklar
7Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Sözlü Yoklamalarİlgili Kaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Süreç Değerlendirme Yaklaşımlarıİlgili Kaynaklar
10Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Performans Değerlendirme, Öğrenci Ürün Dosyasıİlgili Kaynaklar
11Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Araştırma Kağıtları, Araştırma Projeleriİlgili Kaynaklar
12Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Araçlar: Akran Değerlendirmesi, Öz Değerlendirme, Tutum Ölçekleriİlgili Kaynaklar
13Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Dikkat Edilecek Hususlar İlgili Kaynaklar
14Öğrenme Çıktılarının Değerlendirilmesi ve Not Vermeİlgili Kaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması132
Derse Özgü Staj
Ödev15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer110
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok