Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Anlatım Becerileri ING216134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüEmrah Özcan
Dersi Veren(ler)Emrah Özcan
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin odak noktası etkili iletişim becerileridir. Dersin amacı öğrencilerin İngilizce de anlatım becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Kursun bir parçası olarak, öğrencilerin sunum hazırlamaları ve sunum yapmaları gereklidir.
Dersin İçeriğiTopluluk karşısında konuşma yapabilmek için gerekli etkin beceriler; konuşma metninin hazırlanması ve sunumunda gerekli olan tüm aşamalar ve boyutlar; geniş kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı sunumlar hazırlama ve sunma; başarılı sunumların içerik, biçim ve görsel-işitsel öğelerin uygunluğu yönünden incelenmesi; mülakat, sosyalleşme, telefon görüşmeleri, sunum yapma, toplantı yönetme, ve özgeçmiş ve başvuru yazma gibi iş ortamlarında kullanacakları sözlü ve yazılı iletişim becerileri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • M. Powell(1996). Presenting in English.LTP:London
  • Lisa Ford-Brown (2012) DK Guide to Public Speaking. Allyn and Bacon. Edition: 1st.
  • Nelson, S., Titsworth, P., & Pearson, J. (2011) iSpeak. New York, New York: McGraw Hill.
  • Sime, D. (2006). What do learners make of teachers’ gestures in the language classroom? IRAL, 44, 211-230.
  • Lynch, T. (1996). Communicating inside and outside the classroom. Oxford University Press.
Opsiyonel Program BileşenleriMEB mesleki yeterlilikleri ile ilişkisi: A1. Alan Bilgisi: Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. A2. Alan Eğitimi Bilgisi: Alanın öğretim programına ve pedagojik alan bilgisine hâkimdir. B1. Eğitim Öğretimi Planlama: Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar. B2. Öğrenme Ortamları Oluşturma: Bütün öğrencileri için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ile uygun öğretim materyalleri hazırlar. B3. Öğrenme ve Öğretme Sürecini Yönetme: Öğretme ve öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür. Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi: BİLGİ (Kuramsal-Olgusal): 1,4, 5 BECERİLER (Bilişsel-Uygulamalı): 1,2,4,5 YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme): 1,3 YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği): 1,4 YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik): 7 YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik): 7

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler topluluk karşısında konuşma yapabilmek için gerekli etkin becerileri tanımlayabileceklerdir.
  2. Öğrenciler konuşma metni hazırlayabilme ve sunumunda gerekli olan tüm aşamaları ve boyutları listeleyebileceklerdir.
  3. Öğrenciler geniş kapsamlı okuma ve araştırmaya dayalı sunumlar hazırlayıp sunabileceklerdir.
  4. Öğrenciler başarılı sunumları içerik, biçim ve görsel-işitsel öğelerin uygunluğu yönünden değerlendirebileceklerdir.
  5. Öğrenciler İngilizceyi resmi ve gayri resmi ortamlarda etkili biçimde kullanabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı . Mini-Tartışma “Niçin Anlatım Becerileri Dersi Alıyoruz?”Okuma
2Sunum: Bilgilendirici Konuşmaya Giriş Okuma
3Sunum Konusu Nasıl Seçilir? Sunum Konusu: Ben Kimim (5 dakika)Kendini Tanıtıcı Sunum Hazırlama
4Öğrencilerin sunum ve projeleri için konu belirlemeleri Konularla ilgili araştırma yapma
5Sunumlarda Beden Dilinin Önemi. Sunumlarım Dilsel ve Dilötesi Özellikleri.Sunumlarda Görsel Araçlar Okuma
6Hoşlandıklarım ve Hoşlanmadıklarım. Hobilerim. Eğer dünyayı değiştirebilseydim …Beyin Fırtınası, Not Alma/
7Etkili sunum yapma. Topluluk önünde nasıl konuşulmaması gerektiği. Konuşma becerileri ile ilgili video Okuma
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9İnsanlar topluluk önünde konuşma yapmaktan niye korkarlar. Bu korkuların üstesinden gelme yolları. Sunum Hazırlama . Sunum Hazırlamanın Basamakları Araştırma Yapma
10Sunumun bölümleri: Giriş, Gelişme ve Sonuç. Geçiş kalıplarının kullanılması Okuma
11Konuşmacının ses tonu, sesletimi, vurgu ve ezgi. Sunum çeşitleri. Bilgilendirici, ikna edici, öğreticiOkuma, Araştırma Yapma
12SunumSunuma Hazırlık Yapma
13SunumSunuma Hazırlık Yapma
14SunumSunuma Hazırlık Yapma
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri115
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar225
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler15
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)22
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok