Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dinleme ve Sesletim IING113134300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüHatice Gülru Yüksel
Dersi Veren(ler)Hatice Gülru Yüksel
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu derste sadece dinleme becerilerini anlamak için değil, aynı zamanda eğitim ve dil öğretiminde çeşitli konularda bilginizi arttırmak için, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Ayrıca, bu ders tonlama ve telaffuz ile ilgili becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sağlamaktadır. Son olarak, bu ders bir öğretmen adayı olarak doğru telaffuz öğrenme bilincini artırmayı hedefler.
Dersin İçeriğiFarklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • 1. Sarosy, P.;Shearak K. (2006). Lecture Ready 2. Oxford. 2. Cunningham, S., Bowler, B. New Headway Pronunciation (Intermediate & Upper Intermediate). Oxford
  • Contemporary Topics
  • www.ted.com
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu tanıyacaklar
  2. Öğrenciler anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu hatırlayacaklar.
  3. Öğrenciler farklı duyguları uygun cümle vurgusuyla ifade edebilecekler.
  4. Öğrenciler doğru telaffuzu fonetik alfabe kullanarak göstebilecekler.
  5. Öğrenciler farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilecekler.
  6. Öğrenciler dinletime ve sesletimde bir konu için uygun aktivite planlayacaklar.
  7. Öğrenciler dinletime ve sesletimde bir konu için uygun aktivite organize edecek ve sunacaklar.
  8. Öğrenciler arkadaşlarının telaffuz performanslarını değerlendirecekler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Ingilizce’de sessiz seslerin öğretimi CD of the book “New Headway Pronunciation” (Upper Intermediate)
2 Ingilizce’de sesli seslerin öğretimi Audio and CD, internet
3Iki heceli ve çok heceli isimler ve bağlamsal konuşmaAudio and CD
4Telaffuzda vurgu ve stres Audio and CD
5Bağlamsal konuşma ve vurgu.Audio and CD
6Yeni bir fikir veya yeni bir fikre geçişAudio and CD
7Dinleme metninde konu ve konu anlatım düzenini tanıma Audio and CD
8Ara sınav 1 Audio and CD
9 Dinleme metninde bir tanımın yapıldığını işaret eden yapıları tanımak.Audio and CD
10Kelime vurgusu tekrarıAudio and CD
11 Dinleme metninde bir örneğin verildiğini işaret eden yapıları tanımak.Audio and CD
12Dinleme metninde önemli bilgiyi ayırdedebilme Audio and CD
13Sözlü olmayan ifadeleri ayırdedebilme. Audio and CD
14Dinleme metninde tekaffuz değişikliklerini farkedebilme. Audio and CD
15Tüm dinleme stratejilerinin tekrar ve pratik uygulamaları.Audio and CD
16Final Audio and CD

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler110
Sunum / Seminer210
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)25
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)14
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok