Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Davul 3MTP211135220
ÖnkoşullarMTP1112 - Davul 2
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüŞenol Küçükyıldırım
Dersi Veren(ler)Şenol Küçükyıldırım
Asistan(lar)ı
Dersin Amacı•Kombinasyon ve çizgisel uygulamalarin pratiği.
Dersin İçeriği•Notasyon, Davul Teorisi (Hatırlatma) •Davulda Kombinasyon ve çizgisel uygulamalar. Çizgisel kavramlarin analizi ve pratikler. Çizgisel Kombinasyon ve Teknik. Çalgısında kazandığı performans tekniklerini (Çizgisel) geliştirebilme ve yeni yorumlar getirebilme. Dikey Yaklaşım.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • • Funky Beat by David Garibaldi. • Rhythmic Patterns Of Contemporary Music by Garwood Whaley and J.M Mooney • Syncopation by Ted Reed.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Davul setinde Çizgisel ve Dikey okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
  2. Davul setinde okuma ve çalma alanına ilişkin Çizgisel ve Dikey yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar.
  3. Davul setinde ve çalma alanının (Çizgisel ve Dikeysel) ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar
  4. Davul setinde ve çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
  5. Davul seti ile ilgili (Çizgisel ve Dikeysel) özgün yapıtları anlar, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını sorgulayabilirler.
  6. Davul seti ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
  7. Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
  8. Davul seti okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy ‘ın çağdaş Davul seti çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8
PÇ-1--------
PÇ-2--------
PÇ-3--------
PÇ-4--------
PÇ-5--------
PÇ-6--------
PÇ-7--------
PÇ-8--------
PÇ-9--------
PÇ-10--------

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çizgisel yaklasim nedir.NA
2Çizgisel okuma.NA
3Çizgisel okuma.NA
4Çizgisel okuma.NA
5Çizgisel okuma.NA
6Çizgisel okuma.NA
7Çizgisel okuma.NA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Dikeysel yaklasim nedir.NA
10Dikeysel yaklasim nedir.NA
11Dikeysel yaklasim nedir.NA
12Ara Sınav 2 / Dikeysel yaklasim nedir.NA
13Dikeysel yaklasimın gerekliliği konusunda tartışmalar.NA
14Çizgisel ve dikey çalma uygulamalar.NA
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1220
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Ödev00
Sunum/Jüri00
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar00
Uygulama132
Arazi Çalışması00
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj00
Ödev00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği00
Projeler00
Sunum / Seminer00
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok