Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Suç ve Ceza: Kriminolojik Perspektifler ITB331033300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Biyomühendislik Lisans Programı
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Dans Lisans Programı
Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı
Seçmeli @ Kimya Lisans Programı
Seçmeli @ Fizik Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik Lisans Programı
Seçmeli @ Türk Dili ve Edebiyatı Lisans Programı
Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Çevre Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı
Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı
Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı
Seçmeli @ İşletme Lisans Programı
Seçmeli @ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Lisans Programı
Seçmeli @ İşletme ABD Bilimsel Hazırlık Programı
Seçmeli @ Biyomühendislik Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı
Seçmeli @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı
Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı
Seçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı
Seçmeli @ Makine Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Kimya Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Metalürji ve Malzeme Mühendisliği Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce)
Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Bölümü
Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Bölümü
Seçmeli @ Aviyonik Sistem Mühendisliği ve Yönetimi Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü
Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı
Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Bölümü
Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı
Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Bölümü
Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Bölümü
Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Lisans Programı
Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ Endüstri Ürünleri Tasarımı Lisans Programı
Seçmeli @ İktisat Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ İşletme Lisans Programı (İngilizce)
Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (2023 versiyon)
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, toplumsal bir olgu ve aynı zamanda da toplumsal olarak kurgulanan bir kategori olarak suç ve suçun önlenmesi ile ilgili temel kriminolojik tartışmaları aktarmak ve bu tartışmaların, örnek olaylarda nasıl işletilebileceğine işaret etmektir.
Dersin İçeriğiSuç teorileri; Suçun önlenmesi (ceza adaleti ve ‘governmentality’ tartışmaları, hapishaneler ve hapishane özelleştirmeleri); Özel tartışmalar (kar amaçlı suçlar ve devlet suçu; medya ve suç)
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dersin ders kitabı değil, okuma paketi vardır. Okuma paketi, her sene yenilenir.
  • Bruce Akers, Criminological Theories: Introduction, Evaluation, Application, Los Angeles: Roxbury, 2000: ss.1-13. David Garland ve Richard Sparks, ‘Criminology, Social Theory and the Challenge of Our Times’, David Garland ve Richard Sparks (ed.), Criminology and Social Theory, Oxford ve New York: Oxford University Press, 2000 içinde: ss.1-22.
  • Eamonn Carrabine, Paul Iganski, Maggy Lee, Ken Plummer, Nigel South, Criminology: A Sociological Introduction, Londra ve New York: Routledge, 2004: ss. 29-110.
  • Wendy C. Hamblet, ‘The Paradox of Punishment’, Austin Sarat (ed.), Crime and Punishment: Perspectives from Humanities, Studies in Law, Politics, and Society, Vol. 37, Amsterdam ve Boston: Elsevier, 2005 içinde: ss. 87-108. Pat O’Malley, ‘Penal Policies and Contemporary Politics’, Colin Sumner (ed.), The Blackwell Companion to Criminology, Oxford: Blackwell, 2004 içinde: ss. 183-195. *Zygmunt Bauman, ‘Social Uses of Law and Order’, David Garland ve Richard Sparks (ed.), Criminology and Social Theory, Oxford ve New York: Oxford University Press, 2000 içinde: ss.23-46.
  • Nicholas Rose, ‘Government and Control’, David Garland ve Richard Sparks (ed.), Criminology and Social Theory, Oxford ve New York: Oxford University Press, 2000 içinde: ss.183-208. Clifford D. Shearing ve Philip C. Stenning, ‘From Panopticon to Disney World: The Development of Discipline’, Eugene McLaughlin, John Muncie ve Gordon Hughes (ed.), Criminological Perspectives, Londra: Sage, 2. Baskı, 2003 içinde: ss. 424-433. David Garland, ‘‘Governmentality’, and the Problem of Crime: Foucault, Criminology, Sociology’, Eugene McLaughlin, John Muncie ve Gordon Hughes (ed.), Criminological Perspectives, Londra: Sage, 2. Baskı, 2003 içinde: ss.456-466.
  • Angela J. Davis, ‘Incarceration and the Imbalance of Power’, Marc Mauer ve Meda Chesney-Lind (ed.), Invisible Punishment: The Collateral Consequences of Mass Imprisonment, New York: The New Press, 2002 içinde: ss. 61-78. Judith A. Greene, ‘Enterpreneurial Corrections: Incarceration as a Business Opportunity’, Marc Mauer ve Meda Chesney-Lind (ed.), Invisible Punishment: The Collateral Consequences of Mass Imprisonment, New York: The New Press, 2002 içinde: ss. 95-113. Tracy Huling, ‘Building Prison Economy in Rural America’, Marc Mauer ve Meda Chesney-Lind (ed.), Invisible Punishment: The Collateral Consequences of Mass Imprisonment, New York: The New Press, 2002 içinde: ss. 197-213.
  • R.T. Naylor, ‘Predators, Parasites, or Free-Market Pioneers: Reflections on the Nature and Analysis of Profit-Driven Crime’, Margaret E. Beare (ed.), Critical Reflections on Transnational Organized Crime, Money Laundering, and Corruption, Toronto: University of Toronto Press, 2003 içinde: ss.35-54. Gregg Barak, ‘Toward a Criminology of State Criminality’, Gregg Barak (ed.), Crimes by the Capitalist State: An Introduction to State Criminality, Albany: SUNY Press, 1991 içinde: ss.3-16.
  • Steven Chermak, ‘Crime in the News Media: A Refined Understanding of How Crimes Become News’, Gregg Barak (ed.), Media, Process and the Social Construction of Crime: Studies in Newsmaking Criminology, New York ve Londra: Garland Publishing, 1994 içinde: ss.95-129. Chris K. Messenger, The Godfather and American Culture: How the Corleones Became Our Gang, Albany: SUNY Press, 2002, ss. 253-290 (‘The Godfather Sung by The Sopranos’).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler toplumsal bir olgu ve aynı zamanda toplumsal olarak kurgulanan bir kategori olan suçu anlar
  2. Öğrenciler suçun önlenmesi ile ilgili temel kavramsal bilgilere sahip olma ve bu kavramsal bilgileri kullanabilme becerisi kazanır
  3. Öğrenciler lisans seviyesinde makale/ödev hazırlama konusunda yeni beceriler öğrenir
  4. Öğrenciler suç uzerine akademik terminoljiyi öğrenir
  5. Öğrenciler suç ve ceza üzerine disiplinlerarası yaklaşımın yararını değerlendirir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Kriminoloji Nedir? Bruce Akers, Criminological Theories: Introduction, Evaluation, Application, Los Angeles: Roxbury, 2000: ss.1-13. David Garland ve Richard Sparks, ‘Criminology, Social Theory and the Challenge of Our Times’, David Garland ve Richard Sparks (ed.), Criminology and Social Theory, Oxford ve New York: Oxford University Press, 2000 içinde: ss.1-22.
3Suç Teorileri I: Klasik Okul, Pozitivist Okul Eamonn Carrabine, Paul Iganski, Maggy Lee, Ken Plummer, Nigel South, Criminology: A Sociological Introduction, Londra ve New York: Routledge, 2004: ss. 29-44.
4Suç Teorileri II: Suçun Toplumsal Temelleri Eamonn Carrabine, Paul Iganski, Maggy Lee, Ken Plummer, Nigel South, Criminology: A Sociological Introduction, Londra ve New York: Routledge, 2004: ss. 45-66
5Suç Teorileri III: Eleştirel Teoriler Eamonn Carrabine, Paul Iganski, Maggy Lee, Ken Plummer, Nigel South, Criminology: A Sociological Introduction, Londra ve New York: Routledge, 2004: ss. 67-92.
6Suç Teorileri IV: Güncel Tartışmalar Eamonn Carrabine, Paul Iganski, Maggy Lee, Ken Plummer, Nigel South, Criminology: A Sociological Introduction, Londra ve New York: Routledge, 2004: ss. 93-110.
7Suçun Kontrolü I: Disiplin ve ‘Governmentality’ Nicholas Rose, ‘Government and Control’, David Garland ve Richard Sparks (ed.), Criminology and Social Theory, Oxford ve New York: Oxford University Press, 2000 içinde: ss.183-208. Clifford D. Shearing ve Philip C. Stenning, ‘From Panopticon to Disney World: The Development of Discipline’, Eugene McLaughlin, John Muncie ve Gordon Hughes (ed.), Criminological Perspectives, Londra: Sage, 2. Baskı, 2003 içinde: ss. 424-433. David Garland, ‘‘Governmentality’, and the Problem of Crime: Foucault, Crim
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Suçun Kontrolü II: Disiplin ve ‘Governmentality’ Nicholas Rose, ‘Government and Control’, David Garland ve Richard Sparks (ed.), Criminology and Social Theory, Oxford ve New York: Oxford University Press, 2000 içinde: ss.183-208. Clifford D. Shearing ve Philip C. Stenning, ‘From Panopticon to Disney World: The Development of Discipline’, Eugene McLaughlin, John Muncie ve Gordon Hughes (ed.), Criminological Perspectives, Londra: Sage, 2. Baskı, 2003 içinde: ss. 424-433. David Garland, ‘‘Governmentality’, and the Problem of Crime: Foucault, Crim
10Suçun Kontrolü III: Hapishaneler ve Özelleştirme Angela J. Davis, ‘Incarceration and the Imbalance of Power’, Marc Mauer ve Meda Chesney-Lind (ed.), Invisible Punishment: The Collateral Consequences of Mass Imprisonment, New York: The New Press, 2002 içinde: ss. 61-78. Judith A. Greene, ‘Enterpreneurial Corrections: Incarceration as a Business Opportunity’, Marc Mauer ve Meda Chesney-Lind (ed.), Invisible Punishment: The Collateral Consequences of Mass Imprisonment, New York: The New Press, 2002 içinde: ss. 95-113. Tracy Huling, ‘Building Pris
11Özel Tartışmalar I: Kar Amaçlı Suçlar ve Devlet Suçu R.T. Naylor, ‘Predators, Parasites, or Free-Market Pioneers: Reflections on the Nature and Analysis of Profit-Driven Crime’, Margaret E. Beare (ed.), Critical Reflections on Transnational Organized Crime, Money Laundering, and Corruption, Toronto: University of Toronto Press, 2003 içinde: ss.35-54. Gregg Barak, ‘Toward a Criminology of State Criminality’, Gregg Barak (ed.), Crimes by the Capitalist State: An Introduction to State Criminality, Albany: SUNY Press, 1991 içinde: ss.3-16.
12Özel Tartışmalar II: Medya ve Suç Steven Chermak, ‘Crime in the News Media: A Refined Understanding of How Crimes Become News’, Gregg Barak (ed.), Media, Process and the Social Construction of Crime: Studies in Newsmaking Criminology, New York ve Londra: Garland Publishing, 1994 içinde: ss.95-129. Chris K. Messenger, The Godfather and American Culture: How the Corleones Became Our Gang, Albany: SUNY Press, 2002, ss. 253-290 (‘The Godfather Sung by The Sopranos’).
13Sinema Filmi/Televizyon Dizilerinden Örnekler
14Sinema Filmi/Televizyon Dizilerinden Örnekler
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar150
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması142
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)112
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok