Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Okul Öncesinde Değerler EğitimiOKL207135300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının okulöncesi dönem eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır.
Dersin İçeriğiTemel evrensel değerlerin belirlenmesi ve tanımlanması,temel evrensel değerler eğitimi, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi, okul öncesi dönemde evrensel değerler eğitimi, temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri, ebeveynler ve evrensel değerler, dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland.
  • Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc.
  • Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İzmir: İlya Yayınevi.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler temel evrensel değerleri belirler ve tanımlar.
  2. Öğrenciler ahlak ve kişilik gelişimini bilir ve etkinliklere entegre eder.
  3. Öğrenciler okul öncesi eğitimde temel evrensel değerlerin ve eğitiminin önemini bilir
  4. Öğrenciler okul öncesi çocuğu için evrensel değerler eğitimine yönelik evde, ve okulda uygulanmak üzere etkinlikler geliştirir.
  5. Öğrenciler ailelerin okul öncesi çocukluk döneminde temel evrensel değerlerin gelişimindeki önemini bilir ve ailelerin farkındalıklarını artırmak için etkinlikler düzenler.
  6. Öğrenciler evrensel değerler ile kültürel faktörleri entegre eder.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımıKaynaklar
2Temel evrensel değerler nelerdir ve okul öncesi dönemde hangi değerler öğretilmelidir?Kaynaklar
3Temel evrensel değerler ve ahlak gelişimiKaynaklar
4Temel evrensel değerler ve kişilik ve karakter gelişimi Kaynaklar
5Ara sınavsınav
6Dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programlarıKaynaklar
7Evrensel değerler eğitimi programlarında kullanılan yöntemlerKaynaklar
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Değer Eğitiminde Kullanılan Ölçme- Değerlendirme Etkinlikleri Kaynaklar
10Ara sınavsınav
11Temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleriKaynaklar
12Temel evrensel değerler eğitiminde ebeveynlerin rolleriKaynaklar
13Temel evrensel değerler eğitiminde etkinlik düzenlemeKaynaklar
14Kültürel değerler ve okul öncesi döneme entegrasyonuKaynaklar
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım510
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler125
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok