Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Alman İdealizmi FEL511437.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ İnsan ve Toplum Bilimleri ABD Felsefe Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimFelsefe Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıÇağrı Taşgetiren
Dersin AmacıAlman İdealizmi felsefe tarihinde en etkin akımlardan biridir. Bu dersin amacı felsefe tarihinde Kant, Hölderlin, Goethe, Fichte Schelling ve Hegel gibi bir çok büyük filozof içinde yer aldığı bu felsefi akımı ayrıntılı olarak ele alıp önemli filozoflarının sistemini ayrıntılı bir şekilde incelemektir.
Dersin İçeriğiBu derste felsefe tarihinin en önemli filozoflarından Kant, Hölderlin, Goethe, Fichte Schelling ve Hegel gibi bir çok büyük filozofun epistemolojilerinin ayrıntılı incelenmesi ve bunun neticesi olarak ortaya çıkan Alman İdealizminin felsefi temelleri ayrıntılı bir şekilde incelenir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dieter Henrich, Kant ve Hegel Arasında: Alman İdealizmi Üzerine Dersler, ed. David S. Pacini (Cambridge, MA, London: Harvard University Press, 2003).
  • Emanuel Kant, Saf Aklın Eleştirisi, ing. çev., Norman Kemp Smith (New York: Dover Publications, 1965).
  • G. W. F. Hegel, Ruh Görüngübilimi, İng. Çev. A. V. Miller (Oxford: Oxford University Press, 1977).
  • J. G. Fichte, Bilgi Bilimi, İng. çev. Peter Heath and John Lacks (Cambridge: Cambridge University Press, 1982).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrencinin bilgi felsefesinin (epistemoloji) öznellik, idealizm ve rasyonalism gibi önemli sorunlarını ayrıntılı olarak kavraması beklenmektedir.
  2. Öğrencilerin bilgi kuramlarını eleştirel olarak irdeleme ve inceleme becerilerini kazanması beklenmektedir.
  3. Öğrenciler akımın öncülerinden olan Kant, Hölderlin, Goethe, Fichte Schelling ve Hegel gibi filozofların temel metinleriyle tanıştırılacaktır.
  4. Öğrenciler metod tartışmalarındaki terminolojiye vakıf olur.
  5. Öğrenciler kendi çalışmalarını mevcut akademi literatür içinde doğru konumlandırabilmeyi öğrenir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Kant Öncesi Batı Felsefesindeki Gelişmler: Rationalism ve EmpiricismKant öncesi Batı felsefesindeki gelişmeler
2Kant, Critique of Pure Reason IDers kitabından ilgili bölüm
3Kant, Critique of Pure Reason IIDers kitabından ilgili bölüm
4Fichte, Science of Knowledge IDers kitabından ilgili bölüm
5Fichte, Science of Knowledge IIDers kitabından ilgili bölüm
6Schelling, The Principle of PhilosophyDers kitabından ilgili bölüm
7Dönem Arası Sınav-Vize
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Hölderlin, Judgment and BeingDers kitabından ilgili bölüm
10Hölderlin, On the Operations of the Poetic SpiritDers kitabından ilgili bölüm
11Goethe’s ourlook and the Theory of ColoursDers kitabından ilgili bölüm
12Hegel, Phenomenology of Spirit IDers kitabından ilgili bölüm
13Hegel, Phenomenology of Spirit IIDers kitabından ilgili bölüm
14Hegel, Phenomenology of Spirit IIIDers kitabından ilgili bölüm
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım110
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar140
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması416
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)145
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)175
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok