Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sistem Programlama BLM358035300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar Mühendisliği Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıWeb/Internet tabanlı ve dağıtık uygulamalar geliştirebilmek için gerekli olan temel bilginin verilmesi ve takım çalışması ile bir uygulamanın tasarlanıp hayata geçirilmesi
Dersin İçeriğiSistem Programlama Kavramı; 2-Katmanlı, 3-Katmanlı ve Çok Katmanlı Uygulama Geliştirme Modelleri; İstemci/Sunucu Mimari Modelleri; Markalama Dilleri; HTML; CSS; Betik (Script) Dilleri; XML; XSLT; DTD; W3C-Schema; DOM; SAX; RPC tabanlı Uygulamaların Genel Yapısı; RMI Tabanlı Uygulamaların Temel Yapısı; Web Tabanlı Uygulama Geliştirme Araçları; Sistem Güvenliği;
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Client/Server Survival Guide, Orfali,R., Harkey, D., Edwards, J.
  • Java.rmi: Remote Method Invocation Guide, Pitt, E, McNiff K.
  • Power Programming With RPC, Bloomer, J.
  • XML:How to Program, Deitel,H.M., Deitel, P.J., Neito, T.R., Lin, T.M., Sadhu, P.
  • Internet
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İstemci-Sunucu modelinde geliştirilmiş uygulamaların alışıla gelmiş olanlara nazaran avantajlarını bilir.
  2. Internet üzerinde, web tabanlı/dagıtık uygulama geliştirebilmek için kullanılan HTML, CSS ve JavaScript teknolojilerini öğrenir.
  3. Elektronik veri aktarımı için kullanılan XHTML, XML, bunların doğruluğunu sağlamak için için kullanılan DTD, XSD, XPath ve dönüşümler için kullanılan XSLT teknolojilerinin kullanımını öğrenir, DOM ve SAX modelleri arasından işi için en uygun olanı seçebilir.
  4. Dağıtık uygulama geliştirme için kullanıan RPC, RMI ve Web Servislerinin genel yapısını bilir.
  5. Web tabanlı bir uygulamayı grup çalışması olarak geliştirebilme becerisi kazanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----
PÇ-17-----
PÇ-18-----
PÇ-19-----
PÇ-20-----
PÇ-21-----
PÇ-22-----
PÇ-23-----
PÇ-24-----
PÇ-25-----
PÇ-26-----
PÇ-27-----
PÇ-28-----
PÇ-29-----
PÇ-30-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Sistem programlama kavramına bakış
2İstemci/sunucu tabanlı uygulamalar ve bunların özellikleri Client/Server Survival Guide, Orfali,R., Harkey, D., Edwards, J
32-katmanlı, 3-katmanlı ve n-katmanlu uygulamaların özellikleri Client/Server Survival Guide, Orfali,R., Harkey, D., Edwards, J
4Web uygulamaları, HTML ve CSSInternet&World Wide Web: How To Program,Deitel,H.M.,Deitel,P.J., Neito, T.R
5Javascript ve istemci taraflı kontrol mekanizmaları Internet&World Wide Web: How To Program,Deitel,H.M.,Deitel,P.J., Neito, T.R
6XML ve XML belgelerinin geçerliliğinin kontrolü için DTD XML:How to Program, Deitel,H.M., Deitel, P.J., Neito, T.R., Lin, T.M., Sadhu, P.
7XML belgelerinin geçerliliginin kontrolu, için XSD kullanımı XML:How to Program, Deitel,H.M., Deitel, P.J., Neito, T.R., Lin, T.M., Sadhu, P.
8Ara Sınav 1
9XPATH , XSLT kullanımı, DOM ve SAX teknolojilerinin tanıtımı XML:How to Program, Deitel,H.M., Deitel, P.J., Neito, T.R., Lin, T.M., Sadhu, P.
10Uzak yordam çağırma ve RPC ile uygulama adımları Power Programming With RPC, Bloomer, J.
11Uzak Metod çağrıma ve RMI ile uygulama adımları, Dağıtık uygulama geliştimek üzere kullanılan teknolojilerin karşılaştırılmasıJava.rmi: Remote Method Invocation Guide, Pitt, E, McNiff K. Ve Internet
12Öğrenci gruplarının hazırladıkları projeleri sunmasıDağıtık uygulama geliştimek üzere kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması Geliştirilen uygulamaların sunumları
13Ara Sınav 2
14Öğrenci gruplarının hazırladıkları projeleri sunması Geliştirilen uygulamaların sunumları
15Öğrenci gruplarının hazırladıkları projeleri sunması Geliştirilen uygulamaların sunumları
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati103
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması102
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler175
Sunum / Seminer15
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarEn az 3 öğrenciden oluşan takımlardan web tabanlı bir dönem projesi yapılması istenecektir. Üçüncü hafta kadar öğrenciler tarafından oluşturulan ekipler, öğretim üyesinin belirleyeceği proje konuları arasında ilgilendikleri bir proje konusunu seçecektir. Bu süreç, bir grup oluşturmayan ve / veya bir konusu olmayan öğrenciler için öğretim üyesi tarafından yapılacaktır. Projenin sonuçlandırılması beklenmektedir. Proje ekipleri, ilerlemelerini göstermek için 6, 9 ve 12. haftaların ders dışı zamanlarında randevu alarak öğretim üyesi ile görüşmeler yapacaklardır. Üretilen projeler, dönemin son iki haftasında yapılacak sunumlar ile değerlendirilecektir. Projeye katkıda bulunmayan ve / veya toplantıya katılmayan öğrenciler farklı şekillerde değerlendirilecektir.