Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Matematik Eğitimindeki AraştırmalarSNF512737.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıDersin amacı, lisasnüstü öğrencilerinin ilköğretim birinci ve ikinci kademe okullarında matematik eğitimine ait olan güncel araştırma literatürünü gözden geçirmelerini sağlamaktır. Matematiksel nedenleme, iletişim, problem çözme, cebir ve geometri konularıyla ilgili araştırmalar incelenecek ve tartışılacaktır. Ayrıca, öğrencilerin bu dersle, matematik eğitiminde öğrenci motivasyonu, matematik eğitiminde farklı özellikteki öğrencilere eğitim, problem temelli öğrenme, kavramsal bilgi teorisinin matematik eğitimine uygulanması gibi konuları anlayabilmeleri, analiz etmeleri ve eğitimsel araştırmalar yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders, matematik eğitimindeki güncel araştırmaların analizi ve bu araştırmaların okul matematik programlarındaki eğitim uygulamalarını kapsamaktadır. Daha da özel olarak, matematik eğitimindeki araştırmaların özellikleri ve araştırmaların matematik müfredatı, öğrenme ve eğitim üzerine etkileri incelenecektir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kilpatrick, J., Martin, W. G., & Schifter, D. (Eds.). (2003). A Research Companion to Principles and Standards for School Mathematics. Reston, VA; NCTM. Stigler, J & j. Hiebert, (1999). The Teaching Gap. NY; The Free Press Sowder, J. & Schappelle, B. (Eds.). (2002). Lessons Learned From Research. Reston, VA; NCTM.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, matematik eğitimindeki araştırma modelleri ve temel konular hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, matematik eğitimi ile ilgili, okuma, analiz etme, sentez yapma becerileri hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, sınıfta öğrenme ve öğretme ile araştırma raporları arasında ilişki kurma hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, matematik eğitiminde farklı özellikteki öğrencilere eğitim verme becerisine sahip olacaklardır
  5. Öğrenciler, eğitimsel araştırmalar yapabilme becerisine sahip olacaklardır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Matematik eğitimine girişİlgili kaynak
2Matematik eğitimine girişİlgili kaynak
3Araştırma modelleriİlgili kaynak
4Sayılar ve işlemler ilgili araştırmalarİlgili kaynak
5Rasyonel sayılarla ilgili araştırmalarİlgili kaynak
6Oran orantı ile ilgili araştırmalarİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Veri analizi ile ilgili araştırmalarİlgili kaynak
10Olasılık ile ilgili araştırmalarİlgili kaynak
11Geometri ile ilgili araştırmalarİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Öğrenci başarısı ve müfredatla ilgili araştırmalarİlgili kaynak
14Matematik eğitiminde teknoloji ile ilgili araştırmalarİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği510
Ödev720
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev710
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği512
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)216
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok