Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Test Geliştirme ve Yeni YaklaşımlarSNF511137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıTest kapsamının ve ölçülecek kazanımların eşleştirilmesinin öğrenilmesi, Soruların gözden geçirilmesi ve düzeltme çalışmalarının kavranması, Madde analizlerinin hangi yöntemlerle ve nasıl yapılacağının öğrenilmesi, Madde analizi sonuçlarına bakarak test sorularının nasıl belirleneceğinin kavranması, Test formunun hazırlanması, çoğaltılması ve uygulamanın öğrenilmesi, Puanlama ve test sonuçlarının değerlendirilmesinin kavranması, Test geliştirmede yeni yaklaşımların öğrenilmesi, Yapısalcı yaklaşım ve test hazırlama etkinliklerinin birlikte yürütülmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiTesti hazırlanacak konu veya kavramın belirlenmesi, Testin amacının belirlenmesi, Test kapsamının ve ölçülecek kazanımların tespit edilmesi, Soru havuzu oluşturulması, soruların gözden geçirilmesi ve düzeltme çalışmaları, Soruların pilot uygulaması ve madde analizinin yapılması, Test sorularının seçilmesi, Test formunun hazırlanması, çoğaltılması ve uygulamanın yapılması, Puanlama ve test sonuçlarının değerlendirilmesi, Test geliştirmede yeni yaklaşımlar, Yapısalcı yaklaşım ve test hazırlama etkinlikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme, Hasan Şeker, Başaran Gençdoğan, Ekim 2006 / 1. Baskı / 110 Syf.
  • Handbook of test development,edited by Steven M., Downing, Thomas M. Haladyna, Published 2006 by Erlbaum in Mahwah, N.J. Written in English.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, test tekniklerini öğreneceklerdir
  2. Öğrenciler, test geliştirme ile ilgili metotları uygulama yollarını öğreneceklerdir
  3. Öğrenciler, değerlendirme metotları hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, çağdaş test değerlendirme metotları hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, test metotlarını değerlendirmede analitik bir bakış açısına sahip olacaklardır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Testi hazırlanacak konu veya kavramın belirlenmesiİlgili kaynak
2Testin amacının belirlenmesiİlgili kaynak
3Test kapsamının ve ölçülecek kazanımların tespit edilmesiİlgili kaynak
4Soru havuzu oluşturulması, soruların gözden geçirilmesi ve düzeltme çalışmalarıİlgili kaynak
5Soruların pilot uygulaması ve madde analizinin yapılması Iİlgili kaynak
6Soruların pilot uygulaması ve madde analizinin yapılması IIİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Test formunun hazırlanması, çoğaltılması ve uygulamanın yapılmasıİlgili kaynak
10Puanlama ve test sonuçlarının değerlendirilmesiİlgili kaynak
11Test geliştirmede yeni yaklaşımlar Iİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Yapısalcı yaklaşım ve test hazırlama etkinlikleri Iİlgili kaynak
14Yapısalcı yaklaşım ve test hazırlama etkinlikleri IIİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Ödev610
Sunum/Jüri
Projeler210
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev614
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği310
Projeler210
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok