Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İlk Okuma Yazma Öğretiminde Yeni YaklaşımlarSNF515037.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıBu dersin amacı, anadili ile yazılmış olan metinlerin alfabesinin öğretilmesi, o alfabe ile yazılmış metinlerin okutulmasının teknikleri, yazma ile ilgili el becerilerinin gelişmesinin öğretilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiAnadili öğretimine ilişkin genel kavramları, Anadili öğretiminde tam öğrenme kuramı ve Türkçe öğretimi, Türkçe öğretiminin amaçları ve temel sorunları. Türkçe öğretiminde temel beceri alanları, Türkçe derslerinde ölçme ve değerlendirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Akyol, H.(2005) İlkokuma Yazma Öğretimi,4.baskı, PegemA Yay., Ankara Çelenk, S. (2007) İlkokuma Yazma ve Öğretimi,Maya Akademi Yay., Ankara; Doman G., Doman (2004) Bebeğinize Nasıl Okuma Öğretirsiniz? Aura Yay., İstanbul; Güneş, F.(2007) Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma, Nobel Yay., Ankara; Keskinkılıç,K.(2007) Türkçe ve İlkokuma –Yazma Öğretimi,Pegem A Yay.,Ankara; Savaş, B.(2006) Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi,Alfa Yay., İstanbul; Nas,R. (2006) İlkokuma ve Yazma Öğretimi, Ezgi Kitabevi, Bursa; Öz, F., Çelik, K. (2007) İlkokuma Yazma Öğretimi, Anı Yay., Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, Türkçe okuma ve yazma süreçleri hakkında bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, ilk okuma ve yazma dersinin öğretimindeki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi edineceklerdir
  3. Öğrenciler, yeni yaklaşımlar çerçevesindeki ilkokuma ve yazma uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, okuma yazmayı yavaş ve hızlı öğrenen öğrencilerle ilgili bilgi sahibi olacaklardır
  5. Öğrenciler, Türkiye'de okuma yazma ile ilgili yaşanan problemler hakkında bilgi edineceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İlk okuma ve yazmanın anlamı İlgili kaynak
2İlk okuma ve yazma öğretimi ve öğretmenlik İlgili kaynak
3Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk Iİlgili kaynak
4Okul olgunluğu-kuluçka dönemi ve hazır bulunuşluluk IIİlgili kaynak
5Kitap; Çocuğunuza Nasıl Okuma Öğretirsiniz? İlgili kaynak
6İlk okuma ve yazma öğretiminde yöntem tartışmaları İlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Bütün Dil Yöntemi İlgili kaynak
10Ses Yöntemiİlgili kaynak
11Ses Yöntemiİlgili kaynak
12Kitap; Okuma Eğitimi ve Çocuklarda Dil Gelişimi İlgili kaynak
13Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler İlgili kaynak
14Okuma ve yazmayı yavaş öğrenenler İlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği810
Ödev810
Sunum/Jüri810
Projeler820
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev83
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği83
Projeler83
Sunum / Seminer83
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok