Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çağdaş Gelişim Kuramları SNF516137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıBu dersin amacı, gelişim teorilerini ayrıntılı bir şekilde karşılaştırarak, özellikle sosyal öğrenme teorilerinin ilköğretimde kişilik gelişimini ne şekilde şekillendiğini anlamaya çalışmaktır.
Dersin İçeriğiGelişim çalışmalarında kullanılan araştırma yöntemleri. Gelişim teorilerinin karşılaştırılması. Yapılandırmacı kuram, nöro-fizyolojik kuram, Freud, Ericson, Roger’e göre kişilik gelişimi, Piaget, Bruner, Vygotsky’e göre bilişsel gelişim, Kohlberg ve Piaget’e göre ahlak gelişimi, Vygotsky ve sosyokültürel kuramcılar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Carol. E. Jan, Ailen. (1993). Theories of Developmantal Psychology, Third Edition, Prentice Hail Press. William, Crain. (1982). Theories of Developmental Concepts and Aplications, Prentice Hail. William, Crain. (1982). Vygotsky, L.S. (1978). Mind and society: The development of higher mental processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.Wertsch, James V. Sohmer, Richard. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development. (38 ) 332-37. Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. New York: General Learning Press. Bandura, A. & Walters, R. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart & Winston.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler bu teoriler karşılaştırarak gelişim teorileri için uygulama alanları geliştirme hakkında bilgi sahibi olacaktır
  2. Öğrenciler, çağdaş gelişim kuramları ve öğrenciye aktarımı hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  3. Öğrenciler, tarihsel çalışmaların güncel araştırmalara nasıl katkı sağladığı ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır
  4. Öğrenciler, gelişim teorilerinin karşılaştırılması hakkında bilgi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, psikolinguistik yaklaşım ve hümanistik yaklaşım hakkında bilgi edineceklerdir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Teori nedir? Gelişim teorisi nedir? İlgili kaynak
2İnsan gelişiminin incelenmesi İlgili kaynak
3Psikanalitik teorilerİlgili kaynak
4Bilişsel yapısalcı teorilerİlgili kaynak
5Piaget-Bruner-Vygotskyİlgili kaynak
6Davranışcı yaklaşımlarİlgili kaynak
7Vizeİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Sosyal öğrenme teorisiİlgili kaynak
10Kişilerarası ilişkilerİlgili kaynak
11Psikolinguistik yaklaşımİlgili kaynak
12Bilgiyi işleme teorisiİlgili kaynak
13Bilgiyi işleme teorisiİlgili kaynak
14Hümanistik yaklaşımİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği810
Ödev810
Sunum/Jüri410
Projeler820
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final130
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj
Ödev84
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği83
Projeler83
Sunum / Seminer43
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok