Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Programı ve Teknoloji EntegrasyonuBTO510837.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıOkullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavram ve terminoloji, teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini, alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları inceleme, geliştirebilme uygulayabilme, değerlendirebilme ve teknolojinin entegrasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları inceleme ve değerlendirebilme
Dersin İçeriğiBu ders, öğrencilere, okullarda BİT’in farklı ders alanlarına yönelik olarak öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu çalışmalarının planlanması ve uygulanma aşamalarına yönelik derinlemesine bir çalışmayı içermektedir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • e-kitap: The Foundations of Instructional Technology
  • Glazer, E., Hannafin M.J. and Song L. (2005). Promoting technology integration through collaborative apprenticeship. Education Technology Research Development, 53(4), 57-67.
  • Haşlaman, T., Kuşkaya-Mumcu, F., ve Usluel, Y. K. (2007). Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme süreçleriyle bütünleştirilmesine yönelik bir ders planı örneği. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(146), 54-63.
  • ISTE (2002). National Educational Technology Standards and Performance Indicators for All Teachers. .
  • Koehler, M. J. and Mishra P. (2005). What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge. J. Educational Computing Research, 32(2), 131-152.
  • Mckenzie, W. (2002) Multiple ıntelligence and ınstructional technology, A manuel for every mind, İSTE Publication, Eugene, Oregon.
  • MEB (2007). Intel Gelecek İçin Eğitim Programı.
  • ISTE (2002). National Educational Technology Standards for Teachers Preparing Teachers to Use Technology, ISTE Publication.
  • Roblyer, M. D. (2006). Integrating Educational Technology Into Teaching. (4th Edition). New Jersey: Merrill Prentice Hall.
  • Richards, C. (2006). Towards an integrated framework for designing effective ICT-supported learning environments: The challenge to better link technology and pedagogy. Technology, Pedagogy, and Education, 15(2), 239-255.
  • Usluel ,Y.K. , Demiraslan Y. ve Mumcu-Kuşkaya,F. (2007)Integrating ICT into classrooms: A note from Turkish teachers, (p. 1569-1575). Paper Presented at SITE, San Antonio, TX, March 26-30, USA.
  • Z-kitap örneği: http://e-kitap.meb.gov.tr/test/e-kitap.html
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Okullarda teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin kavramları tanımlar.
  2. Teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonu sürecinde teknoloji ile kuram ve yöntem ilişkisinin önemini açıklar.
  3. Alanı ile ilgili BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları geliştirir.
  4. Teknolojinin entegrasyonu ile ilgili yazılı bir literatür taraması hazırlar.
  5. BİT teknolojilerinin entegre edildiği ders planları hazırlar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması. Temel kavramlar.http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/index.php adresindeki “Öğretim programlarında etkin BT kullanımı” yazı
2Eğitim/ Teknoloji/ Teknolojinin Öğretim Sürecine Entegrasyonun TemelleriRoblyer Chap 1, sf. 5-8, 23 ve Chap 2
3Öğrenme Kuramları ve Entegrasyon ModelleriThe Foundations of Instructional Technology Section 1 Article 3
4Materyal geliştirme ve TasarlamaNA
5Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine Entegrasyonu NA
6Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Ders Yazılımlarının öğretim Sürecine EntegrasyonuÇalışma Sunumları
7VizeNA
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: İnternet’in öğretim Sürecine Entegrasyonu Çalışma Sunumları
10Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına EntegrasyonuNA
11Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına EntegrasyonuÇalışma Sunumları
12Teknoloji ve Öğretim ortamı Düzenleme: Web 2.0 Teknolojilerinin Öğrenme Ortamlarına EntegrasyonuÇalışma Sunumları
13Makale İnceleme Türkiye’de konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
14Makale İnceleme Dünyada konu ile ilgili yapılan araştırmalara dayalı makalelerin özetlenmesi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev730
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev76
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)135
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok