Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Felsefe I | FEL3171 | 3 | 6 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Kant sonrası felsefe problemleri. 19. yüzyıldan devralınan felsefe problemleri. Mantıkçı Pozitivist çalışmaların başlangıcı. Viyana Çevresi filozoflarının “metafizik”e bakışı. Ayer, Schilick, Carnap’ta doğruluk problemi. Husserl ve Fenomenoloji. Hartmann ve Yeni Ontoloji. Heidegger’in metafizik, varlık ve felsefe görüşü. Jaspers, Sartre ve Camus’de çağın problemleri ve “özgürlük” kavramı. |
---|---|
Dersin İçeriği | Kant sonrası felsefe problemleri. 19. yüzyıldan devralınan felsefe problemleri. Mantıkçı Pozitivist çalışmaların başlangıcı. Viyana Çevresi filozoflarının “metafizik”e bakışı. Ayer, Schilick, Carnap’ta doğruluk problemi. Husserl ve Fenomenoloji. Hartmann ve Yeni Ontoloji. Heidegger’in metafizik, varlık ve felsefe görüşü. Jaspers, Sartre ve Camus’de çağın problemleri ve “özgürlük” kavramı. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel ve analitik düşünme.
- Çağdaş felsefenin temel sorunlarını kavrama
- Bu sorunlar hakkındaki farklı fikirleri karşılaştırma ve değerlendirme becerisi kazanma
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kant sonrası felsefe problemleri. | |
2 | Kant sonrası felsefe problemleri. | |
3 | 19. yüzyıldan devralınan felsefe problemleri. | |
4 | Mantıkçı Pozitivist çalışmaların başlangıcı. | |
5 | Viyana Çevresi filozoflarının “metafizik”e bakışı. | |
6 | I.Vize | |
7 | Ayer, Schilick, Carnap’ta doğruluk problemi. | |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Husserl ve Fenomenoloji. | |
10 | Hartmann ve Yeni Ontoloji | |
11 | II.Vize | |
12 | Heidegger’in metafizik, varlık ve felsefe görüşü | |
13 | Heidegger’in metafizik, varlık ve felsefe görüşü | |
14 | Jaspers, Sartre ve Camus’de çağın problemleri ve “özgürlük” kavramı | |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|