Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Özel Öğretim Yöntemleri II ING312135220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilere sınıf içi eylem araştırmalarını uygulattırmaktır.
Dersin İçeriğiSınıf temelli araştırma, öğretmen merkezli araştırma, eylem araştırma uygulamaları, öğrenenlerin dil ile ilintili sorunlarının saptanması ve düzeltici öğretim aktiviteleri; öğrenenlerin etkin izlenme ve değerlendirilme ilkeleri, güncel eğilimleri baz alan yöntemler; ulusal ve uluslararası mesleki organizasyonlar (örn.: TESOL and INGED) ve uygulamalı süreli yayınlar (örn.: English Teaching Forum, ELTJ, TESLJ and TESL Reporter).
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Brown, James Dean. (1995).The Elements of Language Curriculum. Heinle & Heinle Publishers. Harmer, Jeremy. (2007). How to Teach English. Pearson Longman. Nunan, David. (1993). Syllabus Design. Oxford University Press. Richards, Jack C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. Cambridge:CUP. İlgili Makaleler
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler sınıf temelli eylem araştırmalarını tanımlayabilirler.
  2. Öğrenciler dil öğrenimi ile ilgili sorunları tespit edip problem çözümleyici etkinlikler geliştirebilirler.
  3. Öğrenciler dil becerilerinin gelişimini teşvik eden etkin yöntemleri uygulayabilirler.
  4. Öğrenciler sınıf içi eylem araştırması hakkında yapılmış çalışmalar üzerine düşünerek kendi araştırmalarını düzenleyebilirler.
  5. Öğrenciler daha verimli bir dil öğretimi için yöntem, teknik ve yaklaşımlarını eylem araştırmalarına göre seçebilirler.
  6. Öğrenciler daha verimli bir dil öğretimi için hata düzeltmelerini inceleyip geri bildirimde bulunma ve değerlendirmeler yapabilirler.
  7. Öğrenciler kendi eylem araştırmalarına göre izlence ve ders materyallerini düzenleyip yapılandırabilirler.
  8. Öğrenciler ders planları, izlenceler ve etkinlikler geliştirebilirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6DÖÇ-7DÖÇ-8

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eylem Araştırmasını tanımlama ve girişİlgili makaleler ve bölümler
2Geçerlilik ve Güvenirliliği tanımlamaİlgili makaleler ve bölümler
3Geçerlilik ve Güvenirliliği tanımlamaİlgili makaleler ve bölümler
4Kuramlar, Yöntemler ve Tekniklerİlgili makaleler ve bölümler
5Kuramlar, Yöntemler ve Tekniklerİlgili makaleler ve bölümler
6İlk Ara Sınavİlgili makaleler ve bölümler
7Hata Düzeltme, Geribildirim, Değerlendirmeİlgili makaleler ve bölümler
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Sınıf Düzenlemesi (grup kurma, problemli davranış), Dil çalışmaları (etkinlikler, sözlük kullanımı, dilbilgisi kitapları, vd.)İlgili makaleler ve bölümler
10Projeİlgili makaleler ve bölümler
11Algısal ve üretici becerileri öğretmekİlgili makaleler ve bölümler
12İzlenceler ve ders kitaplarıİlgili makaleler ve bölümler
13İzlenceler ve ders kitaplarıİlgili makaleler ve bölümler
14Değerlendirmeİlgili makaleler ve bölümler
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama1410
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev110
Sunum/Jüri
Projeler115
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama142
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok