Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Batı Felsefesi II | FEL2142 | 3 | 7 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Songül Demir Koca |
Dersi Veren(ler) | Songül Demir Koca |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Machiavelli'den başlayarak Rousseau'ya kadar geçen 16-19. yüzyıllar arasındaki batı felsefesinin genel bir incelemesini sunmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Descartes, Kant, Hume, Hobbes, Leibniz, Nietzsche, Schopenhauer gibi filozofların görüşleri ayrıntısıyla inceleneceği gibi, bütün bu büyük filozofların bu dönemin tarihi, ekonomik, sosyo-politik atmosferine de değinilecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eleştirel ve analitik düşünebilme
- Temel kavramların kaynakları öğrenebilme ve kullanabilme
- Çağdaş felsefenin hangi görüşlere reaksiyon olduğunu görebilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin esasları: Machiavelli-Prens | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Bilimsel Metot: F. Bacon | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Kartezyen düşünme: Descartes | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Doğal Durum: Hobbes | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Monadoloji: Leibniz | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | I. Vize | |
7 | Locke: epistemoloji | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Empirisizm: Hume | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | Toplum sözleşmesi: Rousseau | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | II. Vize | |
12 | Kant: Algı teorisi | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Kant: Ahlak | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Nietzsche: İnsan ve Ahlak | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 25 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|