Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
İslam Felsefesi Tarihi II | FEL2162 | 3 | 8 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı | Çağrı Taşgetiren |
Dersin Amacı | Öğrencileri İslam felsefesinin klasik dönem sonrası konusunda bilgilendirmek ve temel felsefi okullarla tanışmalarını sağlamak; ayrıca bu dönemin İbn Tufeyl, İbn Bacce, İbn Rüşd, Gazali, Suhreverdi, İbn Arabi, Kayseri, Kemal Paşazade, Molla Sadra gibi filozoflarının felsefe sistemleri hakkında yeterli bilgi sahibi olmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müslüman Aristocuların, yani Meşşa'ilerin, 3. y.y'da (m.s. 9.y.y.) yükselişinden sonra gelişen felsefi sistemlerin ve İslamda felsefi düşüncenin yayılımının İbn Tufeyl, İbn Bacce, İbn Rüşd, Gazali, Suhreverdi, İbn Arabi, Kayseri, Kemal Paşazade, Molla Sadra gibi önde gelen filozoflara vurgu yapılarak incelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İslam felsefesinin klasik dönem sonrası hakkında sistemli bilgi edinmek.
- Bu dönem İslam felsefesinin sorunlarını tanıma ve yeterli arkaplan bilgisi kazanma.
- Son dönem İslam düşüncesi okulları hakkında yeterli bilgi edinmek.
- Klasik İslam düşüncesinin günümüz tartışmalarına ve felsefi sorunlarına ilgisini anlamak.
- İslam medeniyetindeki büyük düşünce okullarını öğrenmek ve bunları günümüz açısından değerlendirebilme becerilerini kazanmak.
- Klasik İslam düşüncesini günümüz sorunlarına ilgisini görmek ve bunları günümüz açısından değerlendirebilme becerilerini kazanmak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Son Dönem İslam Felsefesinin Özellikleri | Ders kitabının ilgili bölümü |
2 | Gazali | Ders kitabının ilgili bölümü |
3 | Gazali-İbn Sina Tartışması ve Son Dönem İslam Felsefesindeki Yankıları | Ders kitabının ilgili bölümü |
4 | Doğu İslam Felsefesi ve Bilim Geleneğinin Ispanya'ya Aktarılması | Ders kitabının ilgili bölümü |
5 | Endülüslü Filozoflar: Ibn Bacce | Ders kitabının ilgili bölümü |
6 | Endülüslü Filozoflar: İbn Tufeyl | Ders kitabının ilgili bölümü |
7 | İbn Rüşd | Ders kitabının ilgili bölümü |
8 | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9 | Tasavvuf Felsefesinin Gelişmesi: Suhreverdi | Ders kitabının ilgili bölümü |
10 | İbn Arabi | Ders kitabının ilgili bölümü |
11 | Fahrettin Razi ve Tusi | Ders kitabının ilgili bölümü |
12 | Sadrettin Konevi ve Davud Kayseri | Ders kitabının ilgili bölümü |
13 | Son Dönem Tasavvuf Filozofları: Kaşani, Câmî ve Fenari | Ders kitabının ilgili bölümü |
14 | Ankaravi ve Konya Düşünce Okulu | Ders kitabının ilgili bölümü |
15 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|