Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Anadili Öğretiminde Çocuk EdebiyatıTEB510137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz, 2. Öğretim)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimTürkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüNeslihan Karakuş
Dersi Veren(ler)Bayram Baş, Muhammed Eyyüp Sallabaş, Ali Fuat Arıcı, Hasan Mesut Meral, Talat Aytan
Asistan(lar)ı
Dersin Amacıçocuğun beden, zihin ve dil gelişimi özelliklerini kavratmak; Çocuğun içinde bulunduğu gelişim düzeyine göre hazırlanmış olan çocuk kitaplarında bulunması gereken temel ögeleri bilmek.
Dersin İçeriğiDünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatı tarihi, çocuk edebiyatı ve okuma alışkanlığı/kültürü; çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler (tasarım, içerik ve eğitsel); yazınsal çocuk edebiyatı türleri (şiir, öykü, roman vb.), bilgilendirici-öğretici çocuk edebiyatı türleri; çocuk klasikleri; çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları; çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre seviyelendirilmesi; görsel medya ve çocuk (çocuklar için çizgi film/çizgi sinema/animasyon); çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • SEVER, Sedat, Çocuk ve Edebiyat, Kök yay., 2007.
  • OĞUZKAN, Ferhan, Çocuk Edebiyatı, Anı yay., 2005
  • GÜREL, Zeki; TEMİZYÜREK, Fahri; ŞAHBAZ, N.Kemal, Çocuk Edebiyatı, Öncü Kitap, 2007.
  • GÜLERYÜZ, Hasan, Yaratıcı Çocuk Edebiyatı, Pegama yay., 2006.
  • ŞİMŞEK, Tacettin, Çocuk Edebiyatı, Rengarenk yay., 2002.
  • YALÇIN, Alemdar; AYTAŞ, Gıyasettin, Çocuk Edebiyatı, Akçağ Yayınları, 2004.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, Çocuk edebiyatının estetik özelliklerini öğrenir.
  2. Çocuk Felsefesini anlar.
  3. Çocuk Edebiyatı yazar, şair ve çizerlerini tanır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Edebiyatının özellikleri edebiyattan ayıran yönleri
2Şiirler
3Hikayeler
4Masallar
5Çocuk hikayelerinde anlaşılabilirlik ölçütleri
6Çocuk dergileri içerikleri
7Cahit Uçuk ve eserleri
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Kemalettin Tuğcu ve eserleri
10Çocuk ve mizah edebiyatı
11Hayvan Hikayeleri Gülten Dayıoğlu ve eserlerinde gençlik sorunları
12Çocuk Tiyatrosu
13Hayvan Hikayeleri
14Çocuk gelişimi ve çocuk edebiyatı
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1010
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev520
Sunum/Jüri
Projeler520
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev108
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer1010
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok