Dersin Amacı | Felsefi bakış açısı elde etmeye yönelik olarak felsefenin ne olduğu, hangi evrelerden geçtiği, hangi tür sorular sorduğu, ne tür bilgiler verdiği konusunun ele alınması, felsefi bilgi ile öteki tür bilgiler arasındaki farklılıkların kavranması. Eleştirel ve yaratıcı düşünme tutumlarını geliştirecek sorgulamaların yapılması.
|
Dersin İçeriği | Felsefe hakkında felsefi görüşler, felsefi etkinliğin temel nitelikleri ve ayırt edici özellikleri, felsefe disiplinleri ve felsefe disiplinlerindeki temel problemler. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Honer, S. M. ve Hunt, T.C. (1996). Felsefeye Çağrı (Çev:H.Ünder). Ankara: İmge Yayıncılık.
- Nermi uygur, Felsefenin Çağrısı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
- Jostein Gaarder, Sofinin Dünyası, İstanbul.
- Platon, Diyaloglar, Remzi Kitabevi, İstanbul.
- Ahmet Aslan, Felsefeye Giriş, Vadi Yayınalrı, Ankara.
- Dostoyevski, Suç ve Ceza, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
- Ahmet Cevizci, Felsefe tarihi, Say Yayınları, İstanbul.
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıdaki MEB Alan Bilgisi Mesleki Bilgi yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir.
• Alanı ile ilgili konu ve kavramları analiz eder.
• Alanındaki temel kuram ve yaklaşımların alanına yansımalarını yorumlar.
TYYÇ’deki Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Bilimleri Temel alanı Kuramsal ve Olgusal Bilgi altında yer alan
• Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
• Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanısıra dönem içindeki ödev ve ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak, ders konularının içselleştirilmesine yönelik konular belirlenmektedir (Temel felsefi akımlardan birini eğitim ortamlarına yansıtmak, bir filozofun görüşlerine göre okul tasarlamaki vb) |