Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Medya Okuryazarlığı | TRO2730 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin medyayı daha bilinçli şekilde takip edebilmelerini sağlamaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Medya okuryazarlığı ve önemi, Dünyada ve Türkiyede medya okuryazarlığı süreci, İletişim süreci, öğeleri ve iletişim , Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisi, Medya işlevleri, ekonomik boyutu, Televizyon, Türkiyede televizyon yayıncılığı, Televizyon program türleri, Aile, çocuk ve televizyon (TV izleme alışkanlıkları), Televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler, Radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri, Periyodlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar, Gazetede Haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri, Medya, etik ve mevzuat. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Medya okuryazarlığını ve medya okuryazarlığının önemini öğrenir.
- Dünya'da ve Türkiye'deki medya okuryazarlığı sürecini öğrenir.
- İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türlerini öğrenir.
- Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle - iletişim ilişkisini öğrenir.
- Medyanın işlevlerini ve ekonomik boyutunu öğrenir.
- Türkiye'deki televizyon yayıncılığının gelişimini öğrenir.
- Televizyon program türlerini öğrenir.
- Televizyonun olumsuz etkilerini, tv program analizlerini ve uyarıcı simgeleri öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya okuryazarlığı ve önemi | |
2 | Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı süreci | |
3 | İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türleri | |
4 | Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisi | |
5 | Medya işlevleri, ekonomik boyutu | |
6 | Televizyon, Türkiye'de televizyon yayıncılığı | |
7 | Televizyon program türleri | |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | ||
10 | Radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri | |
11 | Periyodlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar | |
12 | Gazetede Haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri | |
13 | Medya okur-yazarlığında eleştirel yaklaşımlar | |
14 | Medya okur-yazarlığı uygulamaları | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 10 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 10 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|