Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Bulgarca 1 | MDB1101 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Not set |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) Seçmeli @ Havacılık Elektroniği Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Dans Lisans Programı Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Seçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı Seçmeli @ Grafik Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Endüstri Ürünleri Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serap Kartal Yaylı |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bulgarca iletişim kurmaları için öğrencilere Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesinde belirtilen A1 düzeyinde gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak A2 düzeyine ulaşmalarını sağlamak. Başlangıç düzeyinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Uygun zaman yapıları ile kendini ifade edebilme, özellikle günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını dile getirebilme becerilerinin geliştirilmesi, Basit okuma metinleri ve dinleme aktiviteleri ile öğrenilen yapıların pekiştirilmesidir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, (Okuma) Kolay metinleri okuyup anlayabilecek,
- (Yazma) Basit cümleler ile mektup yazabilecek, kendini - başkalarını tanıtabilecek,
- (Dinleme ve Konuşma) Başlangıç düzeyindeki günlük konuşmaları dinleyebilecek ve anlayabilecek; kendini ve başkalarını basit cümlelerle tanıtabilecek ve ifade edebilecek,
- (Sözcük Bilgisi) Günlük hayata ilişkin başlangıç seviyesindeki sözcükleri tanıyabilecek ve kullanabileceklerdir.
- Teknoloji Kullanımı: Teknoloji yoluyla kendilerine verilen internet ödevlerini yaparak bağımsız çalışma becerilerine sahip olur, Moodle üzerinden dersin tüm materyallerine ulaşabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma / Kendini Tanıtma, Alfabe | Alfabe çalışması |
2 | Özneler, Sınıf içinde diyalog oluşturma dil bilgisi | Kendini tanıtma ile ilgili çalışma kağıtlarının yapılması |
3 | Kişi zamirleri, Sayılar | Kişi zamirleri çalışma kağıdının yapılması |
4 | Kelime kartları, Kişisel bilgiler soru-cevap çalışması | Kişi zamirleri ve sayılarla ilgili çalışma kağıdının yapılması |
5 | Dinleme çalışması/ video kişisel bilgi soru-cevap | Kişisel bilgiler soru-cevap alıştırması |
6 | Meslekler | Kişisel bilgiler soru-cevap alıştırması |
7 | Nerede olduğunu söyleme /Video | Meslekler alıştırması |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Zamanlara giriş | Nerede olduğunu söyleme çalışma kağıtlarının yapılması |
10 | Geniş zaman /Temel fiiller | Geniş zaman /Temel fiiller |
11 | Geniş zaman /Temel fiiller | Geniş zaman /Temel fiiller |
12 | Ara Sınav 2 | |
13 | Şimdiki zaman / Temel fiiller | Şimdiki zaman / Temel fiiller |
14 | Şimdiki zaman / Temel fiiller | Şimdiki zaman / Temel fiiller |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|