Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İntegral Denklemler MTM255235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüKevser Köklü
Dersi Veren(ler)Kevser Köklü
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrencilere analitik düşünme yeteneğini kazandırmak. Denklem çözme yeteneğini geliştirme, Mühendislikte karşılaşılan problemlerin bazılarına çözüm üretme, İspat yöntemlerini öğrenme ve uygulama.
Dersin İçeriğiİntegral denklemlere giriş; Lineer, Tekil, Homojen olan veya olmayan İntegral denklemler,Diferansiyel denklemlerin integral denkleme dönüştürülmesi, İntegral denklemin diferansiyel denkleme dönüştürülmesi. Fredholm İntegral Denklemleri; Sabit ve dejenere çekirdekli integral denklemler, Özdeğer ve Özfonksiyonlar, Rezolvent, İtere Çekirdekler, Ardışık yaklaşımlar yöntemi, Neumann Serisi, Fredholm determinantları, Çekirdeğin İzleri. Volterra İntegral Denklemleri: Çözücü çekirdek, Euler integralleri, Gama-Beta fonksiyonlarından faydalanılarak çözüm,Çözücü çekirdeğin diferansiyel denklemlerden faydalanılarak bulunması.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kevser Özden Köklü, "İntegral Denklemler", Papatyabilim üniversite yayıncılığı, ISBN:978-605-9594-43-1, İst, 2018.
  • Tricomi, Francesco Glacomo, “İntegral Equations”, New York, Interscience Publishers, 1957.
  • Harry Hochstadt, “İntegral Equations”, New York: Wiley, 1973.
  • A.D. Polyanin, A.V. Manzhirov, “Handbook of İntegral Equations”,CRC Press, New York,1998.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrencilerin analitik düşünme yetileri gelişecektir, çözümleri ve sonuçları doğru bir biçimde yorumlayacaklardır.
  2. Öğrenciler Endüstride ve Bilimsel kuruluşlarda araştırma ve geliştirme faaliyetlerlerinde bulunacaklardır.
  3. Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alacaklardır.
  4. Öğrenciler, pek çok mühendislik probleminin çözümünde yararlanacakları matematiksel donanıma sahip olacaklardır.
  5. Öğrenciler, disiplinler arası çalışmalarda aktif rol alabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-155555
PÇ-255555
PÇ-355555
PÇ-455555
PÇ-555555
PÇ-644455
PÇ-745555
PÇ-823344
PÇ-912233
PÇ-1041111
PÇ-1111111
PÇ-12-----
PÇ-1311111
PÇ-1455555
PÇ-1555555
PÇ-1645555
PÇ-1722222
PÇ-18-----
PÇ-19-----
PÇ-20-----
PÇ-21-----
PÇ-2233344
PÇ-2322222
PÇ-24-----
PÇ-25-----
PÇ-26-----
PÇ-27-----
PÇ-28-----
PÇ-29-----
PÇ-30-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Değerlendirme Sistemi

AKTS İşyükü Tablosu

Diğer NotlarYok