Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Adi Diferansiyel Denklemlerin Nümerik Çözümleri | MTM3562 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Melih Çınar |
Dersi Veren(ler) | Fatih Taşçı, Ramazan Tekercioğlu, Seda Göktepe Körpeoğlu |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Adi diferansiyel denklemler için başlangıç ve sınır değer problemlerinin çözümünde kullanılan metotların öğretilmesi ve nümerik çözümler için algoritmalar oluşturmak ve bu algoritmaları bilgisayarda uygulayarak sonuca ulaşmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Başlangıç değer problemlerinin elemanter teorisi, Çözümlerin varlığı ve tekliği, Euler metodu, Heun metodu, Yüksek mertebeden Taylor metodları, Picard yaklaşım metodu, Runge-Kutta Metodları, Çok adımlı metodlar, Ekstrapolasyon metodları, Yerel ve Global hatalar:Stabilite, Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler, Diferansiyel denklemler sistemleri, Stiff diferansiyel denklemleri, Sınır değer problemleri, Atış metodları, Sonlu farklar metodu, Rayleigh-Ritz, Kollokasyon ve Galerkin metodları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler matematiksel düşünme, tanımlama ve analiz yapma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler matematik bilgilerini kullanma, matematiksel model kurma ve çözme becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler mühendislik matematiği için alt yapı oluşturma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler disiplinler arası takım çalışmalarında etkin rol alma becerilerini kazanırlar.
- Öğrenciler öğrenilen nümerik çözüm yöntemlerini mühendislik problemlerine uygulama becerisi kazanırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
PÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
PÇ-6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | 5 | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavram ve tanımlar | Kaynaktaki ilgili bölüm |
2 | Başlangıç değer problemlerinin elemanter teorisi, Çözümlerin varlığı ve tekliği | Kaynaktaki ilgili bölüm |
3 | Tek adımlı metotlara giriş, Taylor metodu, Euler metodu, Heun metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
4 | Yüksek mertebeden Taylor metotları, Picard yaklaşım metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
5 | Runge-Kutta Metotları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
6 | Runge-Kutta Metotları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
7 | Çok adımlı metotlara giriş | Kaynaktaki ilgili bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Adams-Bashfort Metodu, Adams-Moulton Metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
10 | Predictor-Corrector Metotları, Milne-Simpson Metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
11 | Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler | Kaynaktaki ilgili bölüm |
12 | Adi diferansiyel denklem sistemleri | Kaynaktaki ilgili bölüm |
13 | Sınır değer problemleri, Atış metodları, Sonlu farklar metodu | Kaynaktaki ilgili bölüm |
14 | Sonlu farklar ve Rayleigh-Ritz metotları | Kaynaktaki ilgili bölüm |
15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 7 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|