Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hata Düzelten Kodlara Giriş | MTM3572 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serkan Onar |
Dersi Veren(ler) | Serkan Onar |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Soyut Cebir bilgilerinin güncel hayata uygulanabilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Hata Düzeltme Kodlarına Giriş/ Temel Kodlama Teoremi Problemi/ Sonlu Cisimlere Giriş/ Sonlu Cisimler Üzerinde Vektör Uzayları/ Lineer Kodlara Giriş/ Lineer Kodlarla Kodlama ve Kod Çözme/ Dual Kod/ Parity Kontrol Matrisi/Syndrom Çözümü/Hamming Kodları/ Mükemmel Kodlar. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişim sistemlerinde kullanılan kodlama tekniklerinin prensiplerini anlayabilirler.
- Öğrenciler dijital bilgi transferinde kullanılan matematiğe tanık olabilirler.
- Öğrenciler matematiğin mühendisliklerdeki (Elektronik, Bilgisayar Müh., İletişim Teknolojileri, vs) kullanımına vakıf olabilirler.
- Öğrenciler iletişim sistemlerinde kullanılan kodlama tekniklerinin prensiplerini anlayabilirler.
- Öğrenciler iletişim sistemlerinde kullanılan hata belirten ve hata düzelten metodları anlayabilirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-11 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
PÇ-12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-16 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-17 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-18 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-19 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-20 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-21 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-22 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PÇ-23 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-24 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-25 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hata Düzeltme Kodlarına Giriş | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
2 | Temel Kodlama Teorisi Problemi | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
3 | Kodların Denkliği, Hamming Uzaklığı | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
4 | Minimum Uzaklık, Ağırlık Kavramı | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
5 | Sonlu Cisimlere Giriş | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
6 | Sonlu Cisimler Üzerinde Vektör Uzayları | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
7 | Lineer Kodlara Giriş | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Lineer Kodlara Giriş | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
10 | Üreteç Matris, Lineer Kodların Denkliği | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
11 | Lineer Kodlarla Kodlama ve Kod Çözme | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
12 | Dual Kod, Parity-Kontrol Matrisi | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
13 | Syndrom Çözümü, Hamming Kodları | “Raymond Hill, “A First Course in Coding Theory”, Clarendon Press, Oxford, 1986. “ |
14 | Mükemmel Kodlar, Problemlerin Çözümleri | |
15 | Mükemmel Kodlar, Problemlerin Çözümleri | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|