Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Tabanlı Öğrenen Sistemler | MTM4691 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Matematik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Matematik Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Nilgün Güler Bayazıt |
Dersi Veren(ler) | Nilgün Güler Bayazıt |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Makine öğrenimi tekniklerini kullanarak öğrencilere karşılaştıkları sorunları modelleme, analiz etme ve yorumlama için gerekli becerileri kazandırmak |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilgisayar tabanlı öğrenen sistemlere giriş: Denetimli ve denetimsiz öğrenme paradigmaları. Karar kuramsal sınıflandırma. Denetimli öğrenme teknikleri: Regresyon, Yapay sinir ağları, Destek vektör makinaları. Denetimsiz öğrenme teknikleri: Kümeleme algoritmaları. Boyut indirgeme ve öznitelik seçimi. Örüntü tanıma uygulamaları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iyi bir programlama beceresi kazanırlar.
- Öğrenciler ileride karşılaşacakları problemlerde çözüm üretebilmeleri için gerekli yaratıcılığı kazanırlar.
- Öğrenciler akıllı yazılımların nasıl geliştirileceğini öğrenirler.
- Öğrenciler öğrendikleri teknikleri ilerde karşılaşacakları projelerde kullanabilirler.
- Karmaşık mühendislik problemlerini yapay öğrenme yöntemleri kullanarak çözme becerisi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-4 | - | 5 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-5 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-6 | - | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | 5 | 4 | - | - |
PÇ-13 | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | 5 |
PÇ-23 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | 4 | 4 | 4 | 4 |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar tabanlı öğrenen sistemlere giriş | Kaynak Kitap 1: Bölüm 1 |
2 | Eğiticili ve eğiticisiz öğrenme teknikleri (Eğiticiz öğrenme. K- ortlamalı, gaussian mixture ve expectation-maksimizasyon algoritması vb.) | Kaynak Kitap 2: Bölüm 1 |
3 | Eğiticili Öğrenme :Lineer Regresyon | Kaynak Kitap 1: Bölüm 2 |
4 | Eğiticili Öğrenme: Logistic Regression | Kaynak Kitap 1: Bölüm 10 |
5 | Yapay sinir ağlarına (YSA) giriş: Nöron ağları ile hesaplama ve tarihçesi / Biyolojik sinir ağları ve biyolojik nöron / Nöron model / Aktivasyon fonksiyonları | Kaynak Kitap 1: Bölüm 11 |
6 | Ağ topolojileri: İleri beslemeli ve geri beslemeli ağlar. Yapay sinir ağı modelleri: Statik ve dinamik ağlar. Yapay sinir ağlarının eğitilmesi-Eğiticili ve Eğiticisiz öğrenme | Kaynak Kitap1:Bölüm 11 |
7 | Öğrenme kuralları: Perceptron kuralı, Delta kuralı, Yarışmalı öğrenme kuralı | Kaynak Kitap1:Bölüm 11 Kaynak Kitap 2: Bölüm 2.1-2.2 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Öğrenme kuralları: Perceptron kuralı, Delta kuralı, Yarışmalı öğrenme kuralı(Devam..) | Kaynak Kitap1:Bölüm 11 Kaynak Kitap 2: Bölüm 2.1-2.2 |
10 | Melez (Hibrit) sistemler: Radyal tabanlı Fonksiyon Ağları | Kaynak Kitap1: Bölüm 12.3 |
11 | Destek Vektör Makinaları | Kaynak Kitap1:Bölüm 13 Kaynak Kitap 2: Bölüm 2.4-2.5 |
12 | Eğiticisiz Öğrenme: Kümeleme | Kaynak Kitap 2: Bölüm 7 |
13 | Boyut indirgeme ve öznitelik seçim: sınıf ayrıştırılabilirlik ölçütleri, en iyi öznitelik üretimi | Kaynak Kitap 2: Bölüm 3, Bölüm 4 |
14 | Örüntü tanıma uygulamaları, Dersin revize | |
15 | Örüntü tanıma uygulamaları, Dersin revize edilmesi, proje sunumları | Ders kitabı 1 |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 15 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 15 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 35 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|