Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler (STF) | SYP3241 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Derya Aydoğan |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Sanat alanlarındaki etkinlik ve gösterilerin tanıtım, duyuru, basın ve halkla ilişkileri ele alınacak, örnek bir basın kiti hazırlanacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Etkinlik ve gösterilerle ilgili olarak halkla ilişkiler firmalarının yapılarının incelenmesi, sanat alanındaki çalışmaların araştırılması, etkinlik ve gösterilerin planlanması için hedef kitle analizi, duyurular için uygulanan yöntemlerin analizi, imaj çalışmaları, kriz yönetimi ve örnek bir basın kiti çalışmasının yapılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat Etkinliklerinin Halkla İlişkiler Sürecini Yönetebilme
- Takım Çalışmasına Katılabilme
- Hedef Kitle İle İmaj Oluşturmaya Yönelik Çalışmaları Planlayabilme
- Halkla İlişkiler Alanında Gerekli Kuramsal Donanımı Alarak, Yaratıcılığını Ön Plana Çıkaracak Stratejik Çalışmalar Yapabilme
- Halkla İlişkiler Kampanyalarını Analiz Edip, Değerlendirebilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | NA |
2 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi ve Önemi | NA |
3 | Halkla İlişkilerin Amaçları | NA |
4 | Hedef Kitle, Yakın ve Uzak Çevre Tanımları | NA |
5 | Halkla İlişkiler Süreci – Araştırma, Planlama, Uygulama, Değerlendirme | NA |
6 | Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar | NA |
7 | Halkla İlişkilerde Kriz Yönetimi | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Halkla İlişkilerde İmaj Çalışmaları | NA |
10 | Etkinlik ve Gösterilerin Duyurulmasında Uygulanan Yöntemler | NA |
11 | Sanat Etkinlikleri İçin Basın Kiti Hazırlama | NA |
12 | Sanat Etkinlikleri İçin Basın Kiti Hazırlama | NA |
13 | Sanat Etkinlikleri İçin Basın Kiti Hazırlama | NA |
14 | Sanat Etkinlikleri İçin Basın Kiti Hazırlama | NA |
15 | Kamusal Kurumlarda Halkla İlişkiler | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 2 | 30 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|