| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Fizik alanında kullanılabilecek temel kavramlar ile ilgili sembolik ve matematiksel gösterimler, boyutlar ve birimler, boyut analizi ve anlamlı rakamlar. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Dönüşüm faktörleri, fiziksel semboller, matematiksel ifadeler, boyutlar, ve birim sistemlerine ilişkin basit örnekleme yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Fizik alanında kullanılabilecek temel ifadelerin ingilizce dilinde kullanımı ile ilgili tartışmanın yapılması | 1. Dönüşüm faktörleri, fiziksel semboller, matematiksel ifadeler, boyutlar, ve birim sistemlerine ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, A-1; A-4; A-24. 2. Boyut analizi ve anlamlı rakamlar kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 1. |
| 2 | Konu Anlatımı: Statik denge Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Dengedeki katı (rijit) cisim ve kütle merkezi kavramlarının örneklemelerinin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dengedeki katı (rijit) cisim ve kütle merkezi kavramlarının günlük hayattaki uygulamaları ve bunların karşılaştırılmasına ilişkin tartışmanın yapılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Dengedeki katı (rijit) cisim ve kütle merkezi kavramına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. 2. Statik dengedeki katı (rijit) cisimlerin örneklerine ait konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. 3. Kısa Sınav 1: (statik denge ve kütle merkezi kavramları) Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. |
| 3 | Konu Anlatımı: Kütle çekim Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Newton kütle çekim yasası, serbest düşme, kütle çekim kuvveti, Gezegenlerin hareketi ve Kepler kanunları, kütle çekim potansiyel enerjisi, kavramlarının disiplinler arası uygulamasının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Newton kütle çekim yasası, serbest düşme, kütle çekim kuvveti, Gezegenlerin hareketi ve Kepler kanunları, kütle çekim potansiyel enerjisi kavramlarının tartışılması | 1. Newton kütle çekim yasası, serbest düşme, kütle çekim kuvveti, Gezegenlerin hareketi ve Kepler kanunları, kütle çekim potansiyel enerjisi kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 13. 2. Gezegen ve uydu hareketlerinde enerji konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 13. |
| 4 | Konu Anlatımı: Titreşim hareketi Sınıf-içi Uygulama (10 dk): Kütle ve yay sisteminin hareketinin tartışılması ve yorumlarının yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, ikinci hafta ve bu hafta derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Titreşim hareketi ile ilgili ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 15. 2. Kısa Sınav 2: (Newton kütle çekim yasası, serbest düşme, kütle çekim kuvveti, Gezegenlerin hareketi ve Kepler kanunları, kütle çekim potansiyel enerjisi, titreşim hareketi) Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm13, Bölüm 15. |
| 5 | Konu Anlatımı: Akışkanlar Mekaniği Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Basınç, Buoyant Kuvvetleri, Archimedes Prensipleri, Akışkan dinamiği, Bernoulli Eşitliği kavramlarının tanımlanması ve yorumlanması üzerine tartışmanın yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Akışkan dinamiğinin uygulama alanlarının üzerine tartışmanın yapılması | 1. Basınç, Buoyant Kuvvetleri, Archimedes Prensipleri, Akışkan dinamiği, Bernoulli Eşitliğine ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 14. 2. Akışkan dinamiğinin uygulama alanları içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 14. |
| 6 | Konu Anlatımı: Sıcaklık ve Termodinamiğin Yasaları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Sıcaklık, termodinamiğin yasaları kavramlarının tartışılması ve yorumlarının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İdeal gazların makroskobik modelinin tanımlanması ve üzerine tartışmanın yapılması | 1. Sıcaklık, termodinamiğin birinci ve ikinci yasasına ait kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 19, 20, 22. |
| 7 | Konu Anlatımı: Elektrik ve manyetizma Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Elektrik alan, Coulomb Yasası, Gauss Yasası, manyetik alan ve manyetik alan kaynakları, kavramlarının tartışılması ve yorumlarının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Doğru ve alternatif akım kavramlarının öneminin ve uygulamalarının tartışılması | 1. Elektrik alan, elektrik yükleri, Manyetik alan ve manyetik alan kaynakları konularına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynaklar: Ders Kitabı, Bölüm 23-24,28-30. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Elektromanyetik Dalgalar Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Maxwell denklemleri, elektromanyetik dalgalar ve elektromanyetik spektrum kavramlarının tartışılması ve yorumlarının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Foton, Elektron, Atom kavramlarının tüm Fizik Bölümü derslerindeki ve disiplinlerarası alanlardaki öneminin ve uygulamalarının tartışılması | 1. Elektromanyetik dalgalar, Maxwell denklemleri, elektromanyetik spektrum konularına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynaklar: Ders Kitabı, Bölüm 34. |
| 10 | Konu Anlatımı: Işık ve Geometrik Optik Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Işığın doğası, geometrik optiğin yasaları ve ışık dalgalarının girişimi üzerine uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Işığın doğası, geometrik optiğin yasaları ve ışık dalgalarının girişiminin tüm Fizik Bölümü derslerindeki ve disiplinler arası alanlardaki öneminin ve uygulamalarının tartışılması | 1. Işığın doğası, geometrik optiğin yasaları ve ışık dalgalarının girişimi konularına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynaklar: Ders Kitabı, Bölüm 35. |
| 11 | Konu Anlatımı: Kuantum Mekanik Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Dalga fonksiyonu ve Schrödinger Denklemi üzerine uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kuyudaki parçacık, tünelleme ve basit harmonik salınıcı konularının öneminin tartışılması | 1. Kuantum mekanik, Schrödinger Denklemi konularına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynaklar: Ders Kitabı, Bölüm 41. |
| 12 | Konu Anlatımı: Atomik Yapı, Molekül ve Yoğun Madde Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Atom modelleri, Moleküler Bağlar, Katılarda Bağlanma, Katıların Bant Teorisi üzerine uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hidrojen atomu için kuantum modeli, kuantum sayıları, dışarlama ilkesi, atomik spektrum, Serbest elektron modeli, metal, yalıtkan ve yarıiletkenlerde elektriksel iletkenlik kavramları ile ilgili tartışmasının yapılması | 1. Atom modelleri, Hidrojen atomu için Bohr ve Kuantum atom modeli, kuantum sayıları, dışarlama ilkesi ve atomik spektrum kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 42. 2. Moleküler bağlar, moleküler spektrumlar ve enerji seviyeleri, serbest elektron modeli, katıların bant teorisi, metal, yalıtkan ve yarıiletkenlerde elektriksel iletkenlik konularını içeren bölümlerin okunması Bölüm 43. |
| 13 | Konu Anlatımı: Nükleer Yapı Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Nükleer bağlanma enerjisi, nükleer modeller, radyoaktivite, bozunum süreçleri üzerine uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Doğal radyoaktivite, nükleer reaksiyonlar, radyasyonun kullanım alanları ile ilgili tartışmasının yapılması Kısa Sınav 5 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Çekirdek modelleri, Nükleer bağlanma enerjisi, nükleer modeller, radyoaktivite, bozunum süreçleri kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 44. 2. Doğal radyoaktivite, nükleer reaksiyonlar, radyasyonun kullanım alanları, nükleer manyetik rezonans ve manyetik rezonans görüntüleme konularını içeren bölümlerin okunması Bölüm 45. 3. Kısa Sınav 5: Çekirdek modelleri, Nükleer bağlanma enerjisi, nükleer modeller, radyoaktivite, bozunum süreçleri |
| 14 | Konu Anlatımı: Parçacık fiziği ve Kozmoloji Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Doğadaki temel kuvvetler, temel parçacıklar, parçacıkların sınıflandırılması, korunum yasaları üzerine uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Kuarklar, Standart model ve kozmik bağlantı uygulamalarının tartışmasının yapılması | 1. Doğadaki temel kuvvetler, pozitronlar ve diğer anti parçacıklar, mezonlar ve parçacık fiziğinin başlangıcı, parçacıkların sınıflandırılması, korunum yasaları kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 46. 2. Acayip parçacıklar, kuarklar, standart model, kozmik bağlantı konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 46. |
| 15 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Seçilen bir bölümün ingilizce sunum olarak tanıtılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Sunum bitiminde konunun öneminin tartışılması | 1. Dönem boyunca üzerinden geçilen Fizik konuları üzerine bir sunumun hazırlanması ve gerçekleştirilmesi. |
| 16 | Final | |