| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektronik 2 | FIZ4810 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fizik Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Fizik Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yusuf Yerli |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Elektronik I dersinde edinilen temel bilgiler ve devre analizi yöntemlerinden yararlanarak işlemsel yükselteçlerin genel özellikleri; bunlarla gerçekleştirilen devrelerin incelenmesi ve Sayısal Devrelerin çalışma prensipleri ve çeşitli sayısal devrelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Fizik ve mühendislik alanında sıkça kullanılan OPAMP’lı devreler ve sayısal devrelerin çalışma prensipleri, tasarımı ve hesaplamaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fizik öğrencilerinin Lisans Eğitimi ve sonrasında ihtiyaç duyabilecekleri elektrik ve elektronik konularında kazanacakları temel elektrik/elektronik bilgilerı
- İleri düzey ölçüm sistemlerinin çalışma prensipleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Fiziksel problemleri tanımlayabilir, teorilere ve deneylere dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, uygun deney seti kurabilir, ölçüm yapabilir ve sonuçları değerlendirerek, analiz yapabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Diferansiyel Yükselteç ve OPAMP Özellikleri, Inverting & Noninvering Yükseltici, Gerilim Takipçisi | |
| 2 | Toplama Yükselteci, Karşılaştırıcılar, Entegral ve Türev devreler | |
| 3 | Enstrümantasyon Amplifikatörleri | |
| 4 | OPAMP Uygulama Devreleri | |
| 5 | Filtreler: Aktif Filtreler, Yüksek Geçiş, Düşük Geçiş | |
| 6 | Filtreler: Band Geçiş, Notch Devreleri | |
| 7 | Osilatörler: Faz Kaydırmalı, Wien-Bridge, Wien-Bridge, Colpitts | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Osilatörler: Hartley, Clapp, Armstrong | Ders Notları |
| 10 | Mantık Fonksiyonları ve Boole Cebri, Karnaugh Diagramları | |
| 11 | Mantık kapıları | |
| 12 | Flip-Flops | |
| 13 | Sayıcılar: Ripple, Senkron, Asenkron | |
| 14 | D/A ve A/D Çeviriciler | |
| 15 | Uygulama veya Konu Tekrarı | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 2 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 25 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|