Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vizyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Programın iki temel görevi yüksek lisans düzeyinde eğitim vermek ve eğitim alanında araştırmalar yapmaktır. Bu doğrultuda anabilim dalının temel amacı, 21. yüzyılın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip, teori ile uygulamayı birleştirerek eğitim yönetimi alanının bilgi birikimine katkıda bulunabilen eğitim liderleri yetiştirmektir. Ayrıca, temel ve uygulamalı araştırmalar yürüterek Türk Eğitim Sisteminin gelişimine katkıda bulunmak hedeflenmektedir. Demokratik ve disiplinli bir eğitim ortamında, 21. yüzyılın eğitim liderlerini yetiştiren ve nitelikli eğitim araştırmaları yürüten bir bölüm olarak tanınmak. Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yüksek Lisans Programının Hedefi Programın amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programının amacı eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek eğitim yöneticileri ve denetleyicileri yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans Programı'ndan mezun olanlar eğitim yönetiminin gelişmesine hem bilimsel alanda hem de uygulama da katkıda bulunabilecek okul yöneticileri ve eğitim müfettişleridir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili yaklaşımlarını bilir.
- Türkiye'de uygulanan yönetim ve denetim uygulamalarını bilir.
- Grup içerisinde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olur.
- Eğitim yönetimi ile ilgili temel kuramları, yönetim süreçlerini ve uygulamaları bilir.
- Dünyada ve Türkiye'deki okul yönetimi kuramsal çerçevesine hakim olur.
- Eğitim liderliği yaklaşımlarını bilir ve mevcut uygulamaları değerlendirir.
- Bilimsel araştırma tekniklerine, yazım ilkelerine ve bilimsel etik değerlere uygun tez yazar.
- Eğitimde politika geliştirme sürecine ilişkin bilgi sahibi olur.
- Eğitim örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi'ne dair kuramsal çerçeveyi ve güncel uygulamaları bilir.
- Sosyal teori ve eğitim arasındaki ilişkiyi bilir.
- Eğitim örgütlerinde değişen ve gelişen yapıyı bilir ve güncel yaklaşımları takip eder.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | |
EGT5004 | Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
60 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT5200 | Türk Eğitim Tarihinde Eğitim Yönetimi ve Teftişi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5101 | Türk Eğitim Sistemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5202 | Türkiye ve AB Eğitim Sistemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5203 | Sosyal Teori ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5204 | Siyaset Kuramlarında Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5205 | Performans Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5206 | Örgütsel İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5207 | Eğitim Örgütlerinde Önleyici Rehberlik ve Yönetimde Koruyucu Etmenler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5208 | Okul Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5209 | Okul İşletmeciliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5210 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5211 | Eğitim Planlaması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5212 | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5213 | Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5214 | Eğitimde Kalite Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5215 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5216 | Eğitim ve Öğretimde Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5217 | Eğitimde Ayrımcılık | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5218 | Eğitim Örgütlerinde Çatışma Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5219 | Eğitim Hukuku | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5220 | Eğitim Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5221 | Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5222 | Eğitim Yönetiminde İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5223 | Eğitim Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5224 | Eğitim Örgütlerinde Liderlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5225 | Eğitim Yönetimine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5226 | Eğitim Denetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5227 | Örgütsel Davranış | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5286 | Nitel Araştırma Yöntemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5285 | Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5121 | Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
EGT5108 | İleri İstatistik ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
EGT5004 | Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
EGT5200 | Türk Eğitim Tarihinde Eğitim Yönetimi ve Teftişi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5101 | Türk Eğitim Sistemi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5202 | Türkiye ve AB Eğitim Sistemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5203 | Sosyal Teori ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5204 | Siyaset Kuramlarında Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5205 | Performans Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5206 | Örgütsel İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5207 | Eğitim Örgütlerinde Önleyici Rehberlik ve Yönetimde Koruyucu Etmenler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5208 | Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5209 | Okul İşletmeciliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5210 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5211 | Eğitim Planlaması | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5212 | Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5213 | Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5214 | Eğitimde Kalite Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5215 | Eğitimde Fırsat Eşitliği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5216 | Eğitim ve Öğretimde Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5217 | Eğitimde Ayrımcılık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5218 | Eğitim Örgütlerinde Çatışma Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5219 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5220 | Eğitim Ekonomisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5221 | Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5222 | Eğitim Yönetiminde İnsan İlişkileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5223 | Eğitim Politikaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5224 | Eğitim Örgütlerinde Liderlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5225 | Eğitim Yönetimine Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5226 | Eğitim Denetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5227 | Örgütsel Davranış | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5121 | Bilimsel Araştırma Yöntem Teknikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5108 | İleri İstatistik ve Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5286 | Nitel Araştırma Yöntemi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
EGT5285 | Eğitim Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
EGT5001 | Seminer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5000 | Yüksek Lisans Tezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | ||||||||
PÇ-2 | ||||||||
PÇ-3 | ||||||||
PÇ-4 | ||||||||
PÇ-5 | ||||||||
PÇ-6 | ||||||||
PÇ-7 | ||||||||
PÇ-8 | ||||||||
PÇ-9 | ||||||||
PÇ-10 | ||||||||
PÇ-11 |