İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce)
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İngilizce | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Vizyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Misyon | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İnsan ve Toplum Bilimleri ABD İnsan ve Toplum Bilimleri Tezli Yüksek Lisans Programı (İngilizce) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | İnsan ve Toplum Bilimleri Yüksek Lisans Programı, Fen ve Sosyal Bilimlerde lisans eğitimi aldıktan sonra İnsan ve Toplum bilimleri alanında uzmanlaşmak isteyen öğrencilerin, bu alana giren konularda bilimsel çalışma ve araştırma yapmalarını amaçlamaktadır. Program disiplinlerarası bir yaklaşımı benimsediğinden farklı akademik dallarda lisans eğitimi yapanlara açık, insanı ve toplumu ilgilendiren bütün alanların içinden seçilebilecek çalışma konularında yönlendirici ve yol gösterici olmayı hedeflemektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | Adaylara sosyal bilimler alanında yüksek lisans yapma deneyimini disiplinlerarası bir yaklaşımla sunmak ve uluslararası standartlara uygun akademik yazım becerilerini sağlamak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | İnsan ve Toplum Bilimleri Yüksek Lisans Programı adayların, sosyal bilimlerde gerek küreselleşen dünyanın, gerekse AB’ye uyum ve bütünleşme sürecindeki Türkiye’nin gereksinim ve beklentilerine cevap verebilecek bilgi birikimine ve donanıma sahip olarak yetişmelerine katkıda bulunur. Ayrıca kamu ve özel sektörün birçok alanında görev alabilecek ve bu alandaki boşluğu doldurmak üzere mezunlar yetiştirmeyi hedefler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Program disiplinlerarası bir yaklaşımı benimsediğinden farklı akademik dallarda lisans eğitimi yapanlara açık, insanı ve toplumu ilgilendiren bütün alanların içinden seçilebilecek çalışma konularında yönlendirici ve yol gösterici olmayı hedeflemektedir
- İnsan ve toplum bilimleri Yüksek Lisans Programı, ileride doktora yapmayı planlayan öğrencilere gerekli akademik donanımı kazandırmayı amaçlamaktadır.
- Programı adayların sosyal bilimlerde gerek küreselleşen dünyanın, gerekse AB’ye uyum ve bütünleşme sürecindeki Türkiye’nin gereksinim ve beklentilerine cevap verebilecek bilgi birikimine ve donanıma sahip olarak yetişmelerine katkıda bulunur.
- Ayrıca kamu ve özel sektörün birçok alanında görev alabilecek ve bu alandaki boşluğu doldurmak üzere mezunlar yetiştirmeyi hedefler.
- Öğrencileri ödev ve tez hazırlama konusunda akademik dile, kurallara ve protokollere aşina hale getirmek, sunum ve literatür tarama becerilerini kazandırmak ve geliştirmek.
- Sosyal bilimlerde metodolojinin önemine vakıf olmak
- Teori ile pratiğin hangi noktalarda ve nasıl bütünleşenbilecegini ve bunun akademi için önemini anlamak
- İngilizceyi akademik olarak kullanmayı öğrenmek ve geliştirmek
- Felsefe, tarih, sosyoloji ve antropoloji alanlarında belli bir seviyede aşinalık kazandırmak
- Karar-verme ve siyaset üretme alanında çalışacak olanlar için meselere daha geniş perspektiften bakma ve eleştirel düşünce becerisi kazandırma
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 5 | |
ITB5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz-Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 40 | |
ITB5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 3 | 0 | 0 | 0 | 20 | |
60 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Zorunlu Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB5101 | Sosyal Bilimlerde Temel Kuramlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5110 | Sosyal Bilimlerde Metodolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITB5199 | Modern Dünya Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5100 | Sosyal Bilimlerde Metot Tartışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5103 | Türkiye’de Kalkınma: Kuramsal bir Yaklaşım | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5104 | Kültürel Kuram ve Analiz | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5105 | Sosyal Bilimlerde Tarihsel Analizler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5106 | Düşünce Tarihi: Kavramsal Çerçeve | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5107 | Tarihe Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5108 | Modern Dünya Düzeninin Gelişimi: Toplum, Siyaset ve Ekonomide Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5111 | Osmanlı Kültürel Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5112 | Milliyetçilik: Kökenleri, İdeolojileri, Biçimleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5113 | Mekan, Yer ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5114 | Etnik ve Kültürel Çeşitlilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5192 | Sosyal ve Siyasal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ITB5197 | Sosyal Bilimlerde Çağdaş Akımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
SEC0005 | Seçmeli 4 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0006 | Seçmeli 5 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0007 | Zorunlu 2 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SEC0004 | Zorunlu 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5110 | Sosyal Bilimlerde Metodolojiye Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - |
ITB5101 | Sosyal Bilimlerde Temel Kuramlar | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5103 | Türkiye’de Kalkınma: Kuramsal bir Yaklaşım | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5104 | Kültürel Kuram ve Analiz | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5105 | Sosyal Bilimlerde Tarihsel Analizler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5106 | Düşünce Tarihi: Kavramsal Çerçeve | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5107 | Tarihe Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5108 | Modern Dünya Düzeninin Gelişimi: Toplum, Siyaset ve Ekonomide Dönüşümler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5100 | Sosyal Bilimlerde Metot Tartışmaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5197 | Sosyal Bilimlerde Çağdaş Akımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5111 | Osmanlı Kültürel Tarihi | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5112 | Milliyetçilik: Kökenleri, İdeolojileri, Biçimleri | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5113 | Mekan, Yer ve Kimlik | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5114 | Etnik ve Kültürel Çeşitlilik | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5192 | Sosyal ve Siyasal Hareketler | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5199 | Modern Dünya Tarihi | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5001 | Seminer | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5000 | Yüksek Lisans Tezi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5003 | Uzmanlık Alan Dersi | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ITB5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-3 | X | X | X | |||||
PÇ-4 | X | X | X | X | ||||
PÇ-5 | X | X | X | X | ||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | X | X | ||||
PÇ-8 | X | X | ||||||
PÇ-9 | X | X | X | |||||
PÇ-10 | X | X | X |