Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Pazar Araştırma TeknikleriIST412035300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Matematik Lisans Programı
Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİstatistik Bölümü
Dersin KoordinatörüFatma Noyan Tekeli
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıPazar araştırmalarının önemi, pazarlama problemlerine ilişkin bilginin toplanması, analizinde kullanılacak araştırma yöntemlerinin ve metodolojinin kavranmasıdır.
Dersin İçeriğiPazar araştırmalarının önemi, problemin tanımlanması ve hipotez belirleme, araştırma modelleri, pazarlama araştırmasının türleri, veri türleri veri kaynakları ve örnekleme, ölçme ve ölçek, istatistiksel analizler
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Nakip, Mahir (2008), Pazarlama Araştırmalarına Giriş, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Kurtuluş, Kemal (1998), Pazarlama Araştırmaları, 6. Basım, Istanbul, Avcıol Basım Yayın.
  • Yükselen, Cemal, (2000) Pazarlama Araştırmaları, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası.
  • Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık.
  • Tenekecioğlu, Birol, (1998) Pazarlama Araştırması, Eskişehir
  • Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation, Prentice Hall, Inc
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklayacaktır.
  2. Öğrenciler pazarlama araştırması için gerekli olan veri ve bilgilerin neler olduğuna karar verir ve uygun ölçekleri geliştirecektir.
  3. Öğrenciler anket tasarımı yapacak, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirleyecek ve saha çalışmasının yürütülmesini organize edecektir.
  4. Öğrenciler temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilecek, sonuçları değerlendirecek ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapacaktır.
  5. Öğrenciler pazarlama araştırması raporunu hazırlayacaktır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Araştırmaları dersi ile ilgili temel kavramlarDers Kitabı 1 (Böl.1)
2Pazarlama Araştırmaları dersi ile ilgili temel kavramlarDers Kitabı 1 (Böl.1)
3Pazarlama araştırması süreci Ders Kitabı 1 (Böl.1)
4Veri elde etme kaynakları- pazarlama araştırmasının birincil kaynakları Ders Kitabı 1 (Böl.2)
5Veri elde etme kaynakları- pazarlama araştırmasının ikincil kaynaklarıDers Kitabı 1 (Böl.2)
6Veri toplama araçları-Anket formunun düzenlenmesiDers Kitabı 1 (Böl.3)
7Veri Toplama Araçları-ÖlçmeDers Kitabı 1 (Böl.3)
8Ara Sınav 1
9Örnekleme Ders Kitabı 1 (Böl.4)
10Veri Hazırlama ve Hipotez testleriDers Kitabı 1 (Böl.5)
11Veri analiziDers Kitabı 1 (Böl.6)
12Veri analiziDers Kitabı 1 (Böl.7)
13Pazar Araştırma raporunun hazırlanmasıDers Kitabı 2
14Pazar Araştırma raporunun hazırlanmasıDers Kitabı 2
15Genel Tekrar
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler130
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok