Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Örnekleme 2 | IST2152 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Filiz Karaman |
Dersi Veren(ler) | Filiz Karaman, Erhan Çene, Hülya Yürekli |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Araştırmalarda ve saha araştırmalarında kullanılan örnekleme yöntemlerini tanıtmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Örnekleme yöntemlerinin incelenmesi: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci en çok kullanılan bazı örnekleme yöntemlerini öğrenir. Bunlar: Basit tesadüfi örnekleme, tabakalı örnekleme, sistematik örnekleme, küme örneklemesi
- Öğrenciler öğrenilen örnekleme yöntemleri için parametrelerin tahmincilerini ve güven aralıklarını hesaplar
- Öğrenciler örnekleme yöntemlerini birbirleri ile karşılaştırır. Bu yöntemlerin farklılıklarını bilirler.
- Öğrenciler araştırma konusuna uygun olacak en iyi örnekleme yöntemini seçerek uygular.
- Öğrenciler kendi araştırmasına uygun düşük maliyetli örnekleme yöntemini bilir ve uygular.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Basit tesadüfi örnekleme | Yamane, Bölüm 5 |
2 | Tabakalı Tesadüfi Örneklemenin ana hatları, toplam, ortalama ve varyansın tahmin edilmesi | Yamane, Bölüm 6 |
3 | Örneğin paylaştırılması : Orantılı Paylaştırma ve Optimal Paylaştırma | Yamane, Bölüm 6 |
4 | Neyman Paylaştırması ve örnek çapının belirlenmesi | Yamane, Bölüm 6 |
5 | Basit Tesadüfi ve Tabakalı Örnekleme Yöntemlerinin karşılaştırılması | Yamane, Bölüm 6 |
6 | Basit ve Tabakalı Örnekleme Yöntemleri için karşılaştırmalı çözümler | Yamane, Bölüm 6 |
7 | p oranları için Tabakalı Tesadüfi Örnekleme. | Yamane, Bölüm 6 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Oranlar için varyansın tahmini | Yamane, Bölüm 6 |
10 | Sistematik Örneklemenin ana ilkeleri ; Ortalama ve varyansın tahmini | Yamane, Bölüm 7 |
11 | Basit Küme Örneklemesi ; ana ilkeler, diğer örnekleme yöntemlerinden farkları | Yamane, Bölüm 8 |
12 | Toplam ve varyansın tahmini | Yamane, Bölüm 9 |
13 | Konuya ilişkin problemlerin çözümü | NA |
14 | Yığın ortalamasının tahmini | Yamane, Bölüm 9 |
15 | Çözümlü örnekler | NA |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 10 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|