Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bayesgil İstatistik | IST3060 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Filiz Karaman |
Dersi Veren(ler) | Filiz Karaman, Erhan Çene, Hülya Yürekli |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İstatistiksel metodolojinin önemli bir alanı olan Bayesgil istatistik konusunda öğrencilere temel düzeyde bilgi vermek |
---|---|
Dersin İçeriği | Bayesci yaklaşım anlatılarak, klasik yaklaşımdan farkı gösterilmeye çalışılacaktır. Önsel dağılımlar verilerek olabilirlik fonksiyonu kullanılarak sonsal dağılım elde edilmeye çalışılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Bayesgil istatistiğin temel kavramlarını bilir.
- Öğrenciler Bayes Teoremini bilir ve Bayes yaklaşımı kullanılarak sorular çözer
- Öğrenciler önsel ve sonsal dağılımı bilir.
- Öğrenciler Bayes Tahminlerini, Normal dağılım için Bayesgil çıkarsamayı bilir.
- Öğrenciler olabilirlik fonksiyonunu bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Olasılık tanımları | Gürsakal, Bölüm 2 |
2 | Bayesci yaklaşımın anlatılması | Gürsakal, Bölüm 3 |
3 | Bayes teoremi ve konuyla ilgili örnek çözümleri | Gürsakal, Bölüm 3 |
4 | Oyun kuramı, eyer noktası | Miller & Miller, Bölüm 9 |
5 | İstatistik oyunları | Miller & Miller, Bölüm 9 |
6 | Karar ölçütleri: Minimaks, Bayes | Gürsakal, Bölüm 6 |
7 | Bayes ölçütü ve çözümlü örnekler | Gürsakal, Bölüm 6 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Tahmin etme, sapmasız tahmin ediciler | Miller & Miller, Bölüm 10.1, Bölüm 10.2 |
10 | Etkinlik, yeterlilik | Miller & Miller, Bölüm 10.3, Bölüm 10.4 |
11 | Tutarlılık, en düşük varyanslı sapmasız tahmin edici | Miller & Miller, Bölüm 10.4, Bölüm 10.5 |
12 | Beklemler Yöntemi | Miller & Miller, Bölüm 10.7 |
13 | En yüksek olabilirlik yöntemi | Miller & Miller, Bölüm 10.8 |
14 | Bayesgil tahmin | Miller & Miller, Bölüm 10.9 |
15 | Örnek çözümleri | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|