Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Biyoistatistik | IST2082 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Filiz Karaman |
Dersi Veren(ler) | Filiz Karaman |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | İstatistik bilgilerinin tıp ve biyoloji verilerinde kullanılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Biyoloji tıp ve sağlık alanında kullanılan verilerin istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmesinin sağlanması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler biyoistatistik tanımını bilir
- Öğrenciler biyolojik veri çeşitlerini bilir.
- Öğrenciler biyoistatistik alanında kullanılan örnekleme metodlarını bilir.
- Öğrenciler Tıp alanında çalışan insanların elde edeceği verileri düzenli analize uygun olarak toplamasına yardımcı olmayı bilir.
- Öğrenciler Tıp alanında çalışan insanların elde edeceği verileri analiz eder ve yorumlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoistatistik tanımı ve açıklamalar | Kocaçalışkan, Bölüm 1 |
2 | Biyolojik veri çeşitleri | Kocaçalışkan, Bölüm 1 |
3 | Anakütle ve örneklemeler | Kocaçalışkan, Bölüm 2 |
4 | Merkezi eğilimlerin ölçülmesi ve sapmalar | Kocaçalışkan, Bölüm 2 |
5 | Örnekleme Metodu I: Çapraz tablo çalışmaları | Şenocak, Bölüm 8 |
6 | Örnekleme Metodu II: Prospective ve Retrospective Çalışmalar | Şenocak, Bölüm 8 |
7 | Örnekleme Metodu III: Kontrollü Karşılaştırmalı denemeler | Şenocak, Bölüm 8 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Örnek çözümleri | |
10 | Eş Örneklemli verilerin Analizi | Şenocak, Bölüm 3 |
11 | Yanlış sınıflandırma hatalarının etkileri | Şenocak, Bölüm 4 |
12 | Yanlış sınıflandırma hatalarının kontrolü ve Ölçüm | Şenocak, Bölüm 4 |
13 | Oranların standartlaştırılması | Şenocak, Bölüm 5 |
14 | Veri dönüşümleri | Şenocak, Bölüm 5 |
15 | Örnek çözümleri | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 20 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|