Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Düşünme ve İstatistik | IST1172 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Atıf Evren |
Dersi Veren(ler) | |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bilimsel düşünme ve metodoloji , bilim felsefesi, matematiğin ve istatistiğin yapısı, kısa bilim tarihi hakkında öğrenciye bilgi vermektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bilimsel düşünme, bilim felsefesi, matematiksel ve istatistiksel düşünme . |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Bilimsel araştırmanın ve çalışmanın yapısını öğrenirler.
- Öğrenciler Matematiksel düşünmenin yapısını öğrenirler.
- Öğrenciler İstatistiğin matematiksel bilimler içindeki yerini öğrenirler.
- Öğrenciler Kısa bilim tarihini öğrenirler.
- Öğrenciler Kısa matematik ve istatistik tarihini öğrenirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel yöntem .Temel kavram ve yaklaşımlar. | Karasar, Birinci kesim |
2 | Bilimsel araştırma süreç ve teknikleri. | Karasar, İkinci kesim |
3 | Bilim dallarının sınıflandırılması. Matematiğin kökeni ve gelişimi. | Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, 9-51 sayfalar |
4 | Matematiksel düşünme yöntemi . Matematik ve mantık.Tümevarım. Tümdengelim. | Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 1-4 bölümler |
5 | Matematiksel kesinlik. Matematikte bunalımlar. | Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 5-8 bölümler |
6 | Matematiksel yöntemin aksiyomatik yapısı . | Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 9 bölüm |
7 | Kuramsal ve uygulamalı bilimler ayrımı. | Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 10 bölüm |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Bilim felsefesinin bazı sorunları. | Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, 51-215 |
10 | Matematiğin bilimdeki rolü. | Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, 51-215 |
11 | İstatistiğin matematiksel bilimler arasındaki rolü. | Notlar |
12 | Bilim tarihine giriş. İlkçağlarda bilim. Ortaçağ ve İslam Dünyası’nda bilim. | Tekeli vd, Bilim Tarihine Giriş, 1-204 |
13 | Yeni ve modern çağlarda bilim. / Bilimsel çalışmanın yapısı üzerine çağdaş tartışmalar. | Tekeli vd, Bilim Tarihine Giriş, 205-257, 310-356 |
14 | Kısa İstatistik Tarihi. | Notlar |
15 | Genel tekrar. | Genel tekrar |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|