Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Tasarım 2 | IST4241 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İstatistik Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Moleküler Biyoloji ve Genetik Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İstatistik Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Öyküm Esra Yiğit |
Dersi Veren(ler) | Öyküm Esra Yiğit |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrenciler, deney tasarımının çeşitlerini, varyans analizi ve deneme ortalamaları arası çoklu karşılaştırma yöntemlerini öğrendikten sonra iç içe düzenler, faktöriyel tasarımlar, bölünmüş parseller tasarımı ve ANCOVA modelleri hakkında bilgi, beceri ve pratikliğin kazandırılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | İç içe düzenler, faktöriyel tasarımlar, bölünmüş parseller tasarımı ve ANCOVA modelleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Faktöriyel tasarımlar oluşturabilir ve onları analiz edebilir.
- İç-içe tasarımlar oluşturabilir ve onları analiz edebilir.
- Bölünmüş parseller tasarımları hakkında teorik ve pratik kazanımlar elde edebilir.
- Tek-yönlü ANCOVA, iki yönlü ANCOVA ve Faktöriyel ANCOVA modellerinin teorik altyapısını bilir.
- Bu derste öğrendikleri modellerin gerçek hayattaki uygulamasını görebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İki Aşamalı İç İçe Tasarımların matematiksel modeli ve genel kareler toplamının parçalanışı | Şenoğlu, Acıtaş (7) |
2 | Üç Aşamalı İç İçe Tasarımların matematiksel modeli ve genel kareler toplamının parçalanışı | Şenoğlu, Acıtaş (7) |
3 | Faktöriyel Tasarımlar ve genel kavramlar | Şenoğlu, Acıtaş (8) |
4 | 2 k Faktöriyel Tasarımı | Şenoğlu, Acıtaş (8) |
5 | Kesirli Faktöriyel Tasarımı | Şenoğlu, Acıtaş (8) |
6 | Bölünmüş Parseller Tasarımının matematiksel modeli ve parametre tahmini | Şenoğlu, Acıtaş (9) |
7 | Bölünmüş Parseller Tasarımının genel kareler toplamının parçalanışı | Şenoğlu, Acıtaş (9) |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Paket Program ile Uygulamalar | Olmuş, Erbaş, Nazman |
10 | Dengeli Eksik Blok Tasarımları ve matematiksel modeli | Şenoğlu, Acıtaş (10-11) |
11 | Dengeli Eksik Blok Tasarımları ve parametre tahmini | Şenoğlu, Acıtaş (10-11) |
12 | Tek Yönlü ANCOVA | Şenoğlu, Acıtaş (12) |
13 | Kısa Sınav | |
14 | İki Yönlü ANCOVA | Şenoğlu, Acıtaş (12) |
15 | Pratik Çalışmalar | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 24 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|