| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kauçuk Kimyası | KIM4202 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Kimya Lisans Programı (%30 İngilizce) | 
| Ders Kategorisi | |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Sevnur Doğruyol | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | 1-Günlük hayatımızda sıklıkla kullanılan kauçuk esaslı malzemeleri tanıtmak ve bu malzemelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri hakkında bazı bilgiler vermek, kauçukların endüstriyel uygulamaları hakkında bilgi vermek. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | 1- Kauçuğun yapı ve özellikleri, 2- Kauçukların üretim metotları, 3- Ticari kauçuklar, 4- Kauçukların işlenme metotları, 5- Kauçuklardaki katkılar, 6- Kauçuklar için test yöntemleri. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Araştırma yeteneğini geliştirmek
- Endüstriyel uygulamalarda ve akademik çalışmalarda kendine güveni ve yeteneği arttırmak
- Endüstriyel uygulamalarda proses kontrol hakkında sorumluluk kazandırmak
- Herhangi bir işte üretim sonrası kalite kontrol hakkında güven kazandırmak
- Kauçuk üretimi hakkında bilgi vermek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Doğal kauçuğun tarihsel gelişimi | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 2 | Sentetik kauçukların tarihsel gelişimi | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 3 | Stereokimya, izomerlik, yapı-özellik ilişkisi, doğrusal, dallanmış ve çapraz bağ morfolojisi, çözünürlük | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 4 | Kauçuksu-elastiklik ve elastikliği etkileyen yapısal özellikler | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 5 | Sentetik kauçukların sentez metodları-basamaklı | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 6 | Sentetik kauçukların sentez metotları-katılma | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 7 | Kopolimer kauçukların sentezi | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Çeşitli elastomerlerde vulkanizasyon prosesleri | Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 10 | Çeşitli elastomerlerde vulkanizasyon prosesleri | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 11 | Elastomerlerin mekanik özellikleri | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 12 | Analiz ve test metotları | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 13 | Kauçuk katkıları | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 14 | Termoplastik ve termoset kauçuklar ve endüstrideki uygulamaları | -Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 15 | Kauçuklar için test yöntemleri | Ders notları ve diğer kaynaklar | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 5 | 
| Laboratuar | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | 
| Ödev | 1 | 15 | 
| Sunum/Jüri | 0 | 0 | 
| Projeler | 0 | 0 | 
| Seminer/Workshop | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar | 1 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 1 | 32 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        