| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Biyoanorganik Kimya | KIM5204 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Kimya ABD Anorganik Kimya Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Nebahat DEMİRHAN |
| Dersi Veren(ler) | Nebahat DEMİRHAN |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Metallerin biyolojik sistemlerdeki önemi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Giriş/Metallerin biyokimyası/Ametaller, katyonlar ve anyonlar biyokimyası/Su biyokimyası/Koordinasyon bileşikleri/Porfirin sistemleri,metalo porfirinler, hemoglobin yapısı, metabolizması, klorofil, sitokrom,oksijen bağlanma ve taşınması/Azot dönüşümü/Aminoasitler ve proteinler/Enzimler, metaloenzimler, enzim inhibisyonu, yapı ve fonksiyonları/İnorganik kaynaklı çevre, hava kirliliğinin neden olduğu biyolojik sistemlerde oluşan problemler/Kurşun, civa ve kadmiyum kirliliğinin biyolojik sistemler üzerine etkisi/Antidodlar/Serbest radikaller ve antioksidan maddelerin biyokimyası |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilere biyolojik sistemlerdeki anorganik maddeler öğretilecektir.
- Öğrenciler biyolojik sistemlerdeki anorganik maddelerin öneminı öğrenecektir.
- Öğrenciler elementlerin biyolojik sistemdeki yapı ve fonksiyonları öğrenecektir.
- Öğrenciler koordinasyon bileşiklerinin yapı ve fonksiyonlarını öğrenecektir..
- Öğrenciler anorganik elementlerin yer aldığı biyolojik makro moleküler yapıları tanıyacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | İlgili kitaplar |
| 2 | Metallerin biyokimyası | İlgili kitaplar |
| 3 | Ametaller, katyonlar ve anyonlar biyokimyası | İlgili kitaplar |
| 4 | Su biyokimyası. | İlgili kitaplar |
| 5 | Koordinasyon bileşikleri | İlgili kitaplar |
| 6 | Porfirin sistemleri,metalo porfirinler, hemoglobin yapısı, metabolizması, klorofil, sitokrom,oksijen bağlanma ve taşınması | İlgili kitaplar |
| 7 | Azot dönüşümü | İlgili kitaplar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Aminoasitler ve proteinler | İlgili kitaplar |
| 10 | Metalo-enzimler | İlgili kitaplar |
| 11 | İnorganik kaynaklı çevre, hava kirliliğinin neden olduğu biyolojik sistemlerde oluşan problemler. | İlgili kitaplar |
| 12 | Kurşun, civa ve kadmiyum kirliliğinin biyolojik sistemler üzerine etkisi. | İlgili kitaplar |
| 13 | Antidodlar | İlgili kitaplar |
| 14 | Serbest radikaller ve antioksidan maddelerin biyokimyası | İlgili kitaplar |
| 15 | Serbest radikaller ve antioksidan maddelerin biyokimyası | İlgili kitaplar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 1 | 4 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 10 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 4 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 8 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|