| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Bilgi, Bilim, felsefe, medeniyet, bilim tarihi kavramlarının açıklanması ve önemi Sınıf-içi Tartışma (20 dk.): Öğrencilerin neden kimya eğitimini seçtiği sorusunun irdelenmesi. Kimyanın öneminin vurgulanması | Antik çağlarda kimya ile ilgili olabilecek çalışmaların kaynak kitapların ilgili bölümünden araştırılması |
| 2 | Konu Anlatımı: Antik çağlarda “simya” adı altında yapılan çalışmalar. Bu konularda yapılan çalışmaların toplum üzerindeki etkisi. Simya alanında çalışma yapan önemli kişilerin hayatları ve çalışmaları Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Simya alanına giren ilk çalışmaların neler olabilir? Sorusunun cevabının araştırılması | Simya ile ilgili çalışmaların ve bu konuda çalışan kişilerin çalışmalarının kaynak kitapların ilgili bölümünden araştırılması |
| 3 | Konu Anlatımı: Simya’dan modern kimya’ya geçiş süreçleri ve yapılan çalışmalar Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Simya çalışmalarında kullanılmış olan tekniklerin ve aletlerin neler olacağının tartışılması | Simya ile ilgili çalışmaları ile tanınan kişilerin çalışmalarının ve çalışmalarında kullandıkları tekniklerin ilgili kaynaklardan araştırılması |
| 4 | Konu Anlatımı: Flogiston kavramı ile yanma olaylarının açıklanması, yanma işleminin aydınlatılma süreci Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Flogiston kavramının eksiklerinin ve yanlışlarının neler olduğu? Flogiston teorisinin kimya tarihindeki öneminin tartışılması | 1. Flogiston kavramınının ve bu konuda çalışma yapan bilim insanlarının kaynak kitapların ilgili bölümünden araştırılması. 2. Günümüzde kullanılan yanma teorisi ile flogiston kavramının karşılaştırılması için, Genel Kimya kitaplarından yanma teorisinin araştırılması |
| 5 | Konu Anlatımı: Flogiston teorisinin çöküşü, havanın bir karışım olduğunun ispatlanması ve antik çağlardan beri kullanılan Aristo’nun 4 element öğretisinin son bulması. Modern Kimya oluşumundaki öncü çalışmalar Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): Avrupa’da orta çağın son bulması ile bilimde ve sanatta ortaya çıkan akımların, kimyanın gelişimine katkısının tartışılması | 1. Van Helmont ile kimya bilimine giren gaz kavramının deneysel çalışmalarla desteklenmesi ve havanın tek bir element olmadığını ispatı ile ilgili konuların kaynak kitapların ilgili bölümlerinden araştırılması 2. Bilim tarihindeki gelişmelerin kimyaya katkısının araştırılması (internet ve AI uygulamalarından) |
| 6 | Konu Anlatımı: Modern Kimya ve Lavosier’in kimyaya katkıları ve 18.yy sonları ile 19.yy. başlarında Kimya alanında gerçekleşen diğer çalışmaların anlatılması Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): Lavoisier’in çalışmaları ve modern kimyaya katkılarının tartışılması | 1. Lavosier’in hayatının, çalışmalarının ve kimyaya katkısının ilgili ders kitaplarından ve internet kaynaklarından araştırılması 2. 19. Yy başlarında Bilim tarihindeki gelişmelerin gözden geçirilmesi (kaynak kitaplardan, AI uygulamalarından) |
| 7 | Konu Anlatımı: Elektriğin kimya alanında uygulamalarının keşfedilmesi, elektrokimya doğuşu ve elektrokimyanın modern kimya’da önemi Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): Elektriğin keşfinin Kimya Tarihindeki öneminin tartışılması | Volta’nın ilk basit pili keşfetmesi ile elekriğin kimya ile birleştirilmesi ve elektrokimya’nın doğuşu Kaynak: Ders kitaplarının ilgili bölümleri ve AI uygulamaları |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Anorganik kimyadaki gelişmeler. Fizikokimya alanında yapılan çalışmalar ve temel kimya kanunlarının nasıl oluştuğunun irdelenmesi Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): Fizikokimya’da matematiğin öneminin tartışılması | 1. Bilim ve teknoloji alanında yapılan çalışmalar ve sanayii devriminin Kimya’ya olumlu etkisinin araştırılması Kaynak: Ders kitaplarının ilgili bölümleri ve AI uygulamaları 2. Fizik alanında aynı dönemde yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi |
| 10 | Konu Anlatımı: Vitalist teorisi ve üre sentezin yapılması ile Vitalist teorisinin çürütülmesi ve bunun sonucu olarak Organik Kimya alanında yapılan çalışmaların büyük bir ivme kazanması, Organik Kimya alanında yapılan çalışmalara toplu bir bakış Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): Vitalist teorisinin çürütülmesinin organik kimyanın gelişimine katkısının tartışılması | 1. Vitalist teorisi ile ilgili ön araştırma 2. Organik Kimya alanına yapılan çalışmaların neler olduğunun araştırılması Kaynak: Ders kitaplarının ilgili bölümleri ve AI uygulamaları |
| 11 | Konu Anlatımı: Radyokimya alanında yapılan çalışmalar, II. Dünya savaşının Kimya alanındaki çalışmalara yansımaları, 19. yy başlarında radyoaktif elementlerin keşfedilmesi, çekirdek kimyası Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Savaşların kimya bilimi üzerine etkilerinin tartışılması | 2. Dünya savaşının kimya tarihi üzerindeki etkilerinin araştırılması Kaynak: Ders kitaplarının ilgili bölümleri ve AI uygulamaları |
| 12 | Konu Anlatımı: Kimya sanayinin doğuşu ile Kuantum Kimyası ve biyokimya alanındaki gelişmeler Kuantum Kimyası alanındaki çalışmalar ile atomun yapısının aydınlatılması ile ilgili temel bilgilerin keşfedilmesi Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): Kimya alanındaki gelişmelerin sanayiye uygulanması, örneğin şeker pancarından endüstriyel şeker eldesi ve şekerin günlük hayatta kullanımı | 1. 20. yy’da kimya alanında yapılan çalışmalara toplu bir bakışın araştırılması Kaynak: Ders kitaplarının ilgili bölümleri ve AI uygulamaları 2. DNA’nın çift sarmal yapısının keşfi ile ilgili çalışmaların araştırılması |
| 13 | Konu Anlatımı: Günümüz kimyacılarının çalışma konularına toplu bir bakış. Türkiye de Kimya eğitiminin geçmişten günümüze geçirdiği evrelerin anlatılması Sınıf-içi Tartışma: (15 dk.) Günümüzdeki kimya eğitiminin geldiği noktanın tartışılması | 1. 20. yy’ın son 50 yılında kimya biliminde yapılan temel çalışmaların araştırılması 2. Nobel Kimya ödüllerinin hangi yıllarda ve özellikle son 21. yy da hangi çalışmalar verildiğinin araştırılması https://www.nobelprize.org/prizes/chemistry/ |
| 14 | Öğrenci sunumları, dönemin 4. Haftasında belirlenen ve her öğrencinin bireysel olarak hazırlamış olduğu konuların sunumlarının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (15 dk.) Sunum konularının genel bir değerlendirmesi | 4. Haftada belirlenen konuların her öğrenci tarafından hazırlanarak, sınıf ortamında bilgisayar ortamında görsel destekli olarak 5-8 dakika aralığında anlatılması |
| 15 | Öğrenci sunumları, dönemin 4. Haftasında belirlenen ve her öğrencinin bireysel olarak hazırlamış olduğu konuların sunumlarının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (10 dk.) Sunum konularının genel değerlendirmesi | 4. Haftada belirlenen konuların her öğrenci tarafından hazırlanarak, sınıf ortamında bilgisayar ortamında görsel destekli olarak 5-8 dakika aralığında anlatılması |
| 16 | Final | |