Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Anorganik Kimyada Moleküler Simetrinin Temel İlkeleriKIM444235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Kimya Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimKimya Bölümü
Dersin KoordinatörüMevlüde CANLICA
Dersi Veren(ler)Mevlüde CANLICA
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSimetri, moleküler simetri kavramlarını öğretmek, simetri işlemlerinin sınıflandırılması ve Anorganik Kimyadaki uygulamaları konusunda öğrencinin bilgi sahibi olmasını sağlamak
Dersin İçeriğiMolekül geometrileri, simetri elemanları, işlemleri ve nokta grupları, grup kuramının kimyadaki uygulamaları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • C. Kaya, D. Karakaş Moleküler Simetri, Palme Yayıncılık, (2006).
  • H. Ölmez, H. İçbudak Kimyasal Yaklaşımla Simetri ve Grup Teoriye Giriş, MKM, (2012)./Molekul sekillerini iceren malzemeler/1. D. F. Shriver, P. W. Atkins Inorganic Chemistry, Oxford University, (1999).
  • N. Karacan, P. Gürkan İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık, (2002).
  • N.K. Tunalı, S. Özkar Anorganik Kimya, Gazi Kitapevi (2007).
  • H. Ölmez, V. T. Yılmaz Anorganik Kimya, MKM, (2008).
  • C. Kaya İnorganik Kimya 1,Palme Yayıncılık, (2008).
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Simetri , simetri elemanları ve işlemleri, nokta grupları kavramlarını tanımlamak ve uygulamak, mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak.
  2. Fizik Anabilim Dalı dersi olan Fizikte Grup Teori ile tamamlayıcı nitelikte olabilir.
  3. Anorganik Kimya ders içeriğindeki eksikliği tamamlayarak programı bütünler.
  4. Akademik kariyer boyunca kullanılacak bilgileri içerir.
  5. Anorganik Kimyadaki uygulamaları konusunda öğrencinin bilgi sahibi olmasını sağlamak

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Konu Anlatımı: AXn tipi moleküllerin ideal geometrileri Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Ders işleyişi hakkında genel bilgi ve beslemenin genel tanımı ile ilgili öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Ders işleyişi hakkında genel bilgi ve beslemenin genel tanımı ile ilgili öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması 1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
2Konu Anlatımı: AXmEn tipi moleküllerin geometrik yapıları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): AXmEn tipi moleküllerin geometrik yapılarıile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): AXmEn tipi moleküllerin geometrik yapıları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
3Konu Anlatımı: CO2, NO-3, ALCl3, CF4, AsF5,SF6, H2O, BrF3 gibi moleküllerin geometrileri Sınıf-içi Uygulama (5 dk): CO2, NO-3, ALCl3, CF4, AsF5,SF6, H2O, BrF3 gibi moleküllerin geometrileriile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): CO2, NO-3, ALCl3, CF4, AsF5,SF6, H2O, BrF3 gibi moleküllerin geometrileri ile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
4Konu Anlatımı: Simetri işlemi ve simetri elemanı kavramlarının tanımı Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Simetri işlemi ve simetri elemanı kavramlarının tanımıile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Simetri işlemi ve simetri elemanı kavramlarının tanımıile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
5Konu Anlatımı: Dönme işlemi ve dönme ekseni, simetri düzleminden yansıma, simetri merkezi Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Dönme işlemi ve dönme ekseni, simetri düzleminden yansıma, simetri merkezi ile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dönme işlemi ve dönme ekseni, simetri düzleminden yansıma, simetri merkezi ile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
6Konu Anlatımı: Dönme-yansıma işlemi ve özdeşlik Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Dönme-yansıma işlemi ve özdeşlik ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dönme-yansıma işlemi ve özdeşlik ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
7Konu Anlatımı: Dönme açısına göre simetri işlemi Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Dönme açısına göre simetri işlemiile ilgili olarak öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dönme açısına göre simetri işlemi ile ilgili olarak öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
8Ara Sınav 1
9Konu Anlatımı: AXn tipi moleküllerin simetri eksenleri ve simetri düzlemleri Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): AXn tipi moleküllerin simetri eksenleri ve simetri düzlemleri ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): AXn tipi moleküllerin simetri eksenleri ve simetri düzlemleri ile soru cevap uygulamasının yapılması 1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
10Konu Anlatımı: AXn tipi moleküllerde simetri merkezi ve dönme-yansıma işlemi Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): AXn tipi moleküllerde simetri merkezi ve dönme-yansıma işlemi ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): AXn tipi moleküllerde simetri merkezi ve dönme-yansıma işlemi ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ters yüz edilmiş öğrenme (flipped learning) yöntemi çerçevesinde, ders başında, öğrenciye verilen ön hazırlık gö1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
11Konu Anlatımı: Nokta Gruplarının sınıflandırılması ve bulunması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Nokta Gruplarının sınıflandırılması ve bulunması ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Nokta Gruplarının sınıflandırılması ve bulunması ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
12Konu Anlatımı: [PtCl4]2-, [Co(en)3]3+, NH3, (C5H5)2Fe, [Ni(CO)4], BF3 gibi moleküllerin nokta gruplarının bulunmas Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): [PtCl4]2-, [Co(en)3]3+, NH3, (C5H5)2Fe, [Ni(CO)4], BF3 gibi moleküllerin nokta gruplarının bulunmas ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): [PtCl4]2-, [Co(en)3]3+, NH3, (C5H5)2Fe, [Ni(CO)4], BF3 gibi moleküllerin nokta gruplarının bulunmas ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
13Konu Anlatımı: Simetrinin kullanım alanları Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Simetrinin kullanım alanları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Simetrinin kullanım alanları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması 1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
14Konu Anlatımı: Uygulama Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Uygulama ile öğrencilerle soru cevap ve sunum uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Uygulama ile öğrencilerle soru cevap ve sunum uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
15Konu Uygulama1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4,5,6.
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği410
Ödev110
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği41
Projeler
Sunum / Seminer120
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok