Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Fen Bilgisi Eğitimi | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Mustafa Arslan | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı, Fen Bilgisi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum, davranış ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | EA1. Kamu veya özel eğitim kurumlarında Fen Bilgisi Öğretmeni, yönetici ve/veya akademisyen olarak çalışan bireyler yetiştirmek(PÇ1,PÇ2, PÇ3,PÇ4,PÇ6 PÇ8, PÇ9,PÇ10, PÇ11, PÇ12). EA2. Eğitimlerini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdüren bireyler yetiştirmek(PÇ3,PÇ4,PÇ11,PÇ13). EA3. Fen Bilgisi öğretimi alanında bilgi ve becerileri açısından kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik profesyonel gelişim/hizmet içi eğitim ve faaliyetlere (kongre, çalıştay, seminer vb.) katılan bireyler yetiştirmek(PÇ4,PÇ11,PÇ13). EA4. Kamu yararına yönelik, alanı ile ilgili ulusal/uluslararası projelerde görev alan bireyler yetiştirmektir(PÇ3, PÇ5,PÇ6,PÇ7,PÇ12,PÇ13). | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ortaokullarında Fen Bilgisi Öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer anabilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı olarak çalışabilmekte, Fen Bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev alabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Eğitim Amaçları
- Kamu veya özel eğitim kurumlarında Fen Bilgisi Öğretmeni, yönetici ve/veya akademisyen olarak çalışan bireyler yetiştirmek
- Eğitimlerini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdüren bireyler yetiştirmek
- Fen Bilgisi öğretimi alanında bilgi ve becerileri açısından kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik profesyonel gelişim/hizmet içi eğitim ve faaliyetlere (kongre, çalıştay, seminer vb.) katılan bireyler yetiştirmek
- Kamu yararına yönelik, alanı ile ilgili ulusal/uluslararası projelerde görev alan bireyler yetiştirmektir
Program Çıktıları
- Fen bilgisi eğitimi alanında var olan kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahip olur ve bunları sözlü ve yazılı aktarma becerisi kazanır
- Eğitim ve Fen Bilgisi alanındaki problemleri belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisi kazanır
- Araştırma planlama, projelendirme, uygulama ve sonuçlandırma özelliği kazanır
- Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı özelliğine sahip olur
- Bireysel ve grup içerisinde tek ve çok disiplinli takım çalışması yapma ve yürütme becerisi kazanır
- Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır
- Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir
- Eğitim-öğretim materyalleri tasarlama, uygulama, analiz etme ve yorumlama özelliği kazanır
- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır
- Eğitim için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisi kazanır.
- Alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme yeterliliğine sahip olur.
- Kalite ve çevre bilincine sahip olur
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO1001 | Matematik 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
FBO1011 | Fizik 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
FBO1021 | Genel Kimya 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
FBO1031 | Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
28 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO1132 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
FBO1002 | Matematik 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
FBO1012 | Fizik 2 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
FBO1022 | Genel Kimya 2 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
32 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO2031 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2001 | Fizik 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2011 | Analitik Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
FBO2021 | Genel Biyoloji 1 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
MES-2G | Mesleki Seçmeli-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS1-2G | Alan Seçmeli 1-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ALS1-2G | Alan Seçmeli 1-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
31 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO2182 | Yer Bilimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2042 | Bilimin Doğası ve Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2172 | Fen Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2002 | Astronomi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2012 | Organik Kimya | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO2022 | Genel Biyoloji 2 | 3 | 0 | 2 | 4 | 5 | |
ALS1-2B | Alan Seçmeli 1-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ALS2-2B | Alan Seçmeli 2-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
29 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO3001 | Genetik ve Biyoteknoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO3081 | Fen Öğretimi 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO3091 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 | 0 | 4 | 0 | 2 | 4 | |
MES-3G | Mesleki Seçmeli-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS1-3G | Alan Seçmeli 1-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO3002 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO3012 | İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO3082 | Fen Öğretimi 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO3092 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2 | 0 | 4 | 0 | 2 | 4 | |
MES-3B | Mesleki Seçmeli-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS1-3B | Alan Seçmeli 1-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-3B | Üniversite Sosyal Seçmeli-2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4211 | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-4G | Mesleki Seçmeli-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS1-4G | Alan Seçmeli 1-6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-4G | Üniversite Sosyal Seçmeli-3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
31 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4002 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
FBO4012 | Bilimsel Muhakeme Becerileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-4B | Mesleki Seçmeli-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS1-4B | Alan Seçmeli 1-7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
USS-4B | Üniversite Sosyal Seçmeli-4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
29 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2350 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2360 | Eğitim Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2370 | Eğitimde Siyasal Düşünceler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Alan Seçmeli (ALS) 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO2020 | Bilimin Teknolojideki Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2030 | Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2040 | Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2060 | Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2080 | Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2090 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2110 | Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2120 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2130 | Sürdürülebilir Ekoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2140 | Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2290 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2150 | STEM Eğitimi ve Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2160 | İlk Yardım | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2170 | Besinler ve Sağlıklı Beslenme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2180 | Mesleki İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2190 | Fen Öğretiminde 21. Yüzyıl Becerileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2210 | Yeni Nesil Fen Soruları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2220 | Fen Eğitiminde Dijital Oyun Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2230 | Fen Eğitiminde Yapay Zeka | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1510 | Zeka Oyunları Tasarımı ve Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1450 | Eğitimde Çizgi Roman ve Grafik Roman Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1430 | Eğitimde Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Alan Seçmeli (ALS) 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO2240 | Fen Öğretiminde Algoritma ve Programlamaya Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO2250 | Gıda Kimyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO2270 | Günlük Hayatta Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FBO2280 | Günlük Hayatta Fizik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
KIM2382 | Tehlikeli Atıkların Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
KIM2452 | Su Kimyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST3170 | Algoritma Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST3050 | Anket Düzenleme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST3162 | Büyük Veri Analizine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST3150 | Görsel Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST2170 | Güncel İstatistik Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST3152 | İstatistik Paket Programları Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST2122 | Python ile İstatistik Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST3110 | R ile İstatistik Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST4130 | WEB Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
FIZ4590 | Sağlık Fiziği | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4540 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4520 | Bilgisayar Programlama 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4560 | Bilgisayar Programlama 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3060 | Kodlama ve Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3030 | İstatiksel Yazılım Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2112 | Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2560 | Halkla İlişkiler (İİBF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2710 | Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2630 | Takım Kurma ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2901 | Doğrudan Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2760 | İşletme Lojistiğinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2031 | Şehir Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1611 | Fotoğraf Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2170 | Muhasebe Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Dünya Uygarlıkları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4100 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1621 | Grafik Tasarım Araçları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2082 | Şehir Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP2192 | Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP3241 | Halkla İlişkiler (STF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1422 | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM2421 | Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1412 | Uygarlık tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
HRT2941 | Haritacılık Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2020 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS2462 | Trafik Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4011 | Almanca Dil Becerilerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4021 | Almanca Dil Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAK2100 | Makine Teknolojisi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3360 | Sanat Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTP4760 | 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4101 | Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4011 | Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4031 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4041 | Türk Öykü ve Romanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB1680 | Çok Sesli Müziğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4051 | Akademik Türkçe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1220 | Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1240 | Yoga ve Anatomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4151 | İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4040 | Gönüllülük Çalışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4061 | Yeditepe İstanbul | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL1150 | Kariyer Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
KIM1052 | Hayatın İçinde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3333 | Patent ve Ticarileşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED1013 | Pilates Temel Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1016 | Temel Arapça 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1004 | Temel İspanyolca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MKT2201 | Kişisel Farkındalık ve Gelişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GRA2024 | Sanal Evrene Giriş (Metaverse) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EUT2022 | NFT'ye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1001 | Temel Fransızca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1003 | Temel İspanyolca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1007 | Temel İtalyanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1009 | Temel Yunanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1011 | Temel Çince 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1013 | Temel Japonca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1015 | Temel Arapça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1017 | Temel Farsça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1019 | Temel Rusça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2020 | Deprem ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS4910 | Afet Bilgisi ve Farkındalığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1010 | Temel Yunanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3334 | Çevre ve İnsan | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAT4279 | Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1002 | Temel Fransızca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1180 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1910 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2260 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2150 | Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING2350 | İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1008 | Temel İtalyanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2210 | Gençlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1190 | Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1230 | Çocuklarla Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1240 | Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
FBO1001 | Matematik 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO1021 | Genel Kimya 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1011 | Fizik 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1002 | Matematik 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
FBO1022 | Genel Kimya 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO1012 | Fizik 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2011 | Analitik Kimya | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2001 | Fizik 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2021 | Genel Biyoloji 1 | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | 1 |
FBO2182 | Yer Bilimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2002 | Astronomi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2042 | Bilimin Doğası ve Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
FBO2022 | Genel Biyoloji 2 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - |
FBO2172 | Fen Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO3091 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3001 | Genetik ve Biyoteknoloji | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 | - | 1 |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3081 | Fen Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO3092 | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3082 | Fen Öğretimi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO3002 | İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO4211 | Disiplinlerarası Fen Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
FBO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO4002 | Çevre Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO4012 | Bilimsel Muhakeme Becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
FBO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 |
MES-4B | Mesleki Seçmeli-5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2140 | Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2290 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - |
FBO2020 | Bilimin Teknolojideki Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2030 | Fen Bilgisi Ders Kitabı İncelemesi | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2040 | Fen Bilgisi Öğretiminde Kavram Yanılgıları | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 |
FBO2060 | Fen ve Teknoloji Kaynaklı Sorunlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2080 | Kimyasal Atıklar ve Çevre Kirliliği | - | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 | - |
FBO2090 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2110 | Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2120 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2050 | Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ING2170 | Mesleki İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1041 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | |||||
PÇ-2 | X | X | ||||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | ||||||
PÇ-5 | X | X | ||||||
PÇ-6 | X | X | X | |||||
PÇ-7 | X | X | ||||||
PÇ-8 | X | X | ||||||
PÇ-9 | X | X | ||||||
PÇ-10 | X | X | X | |||||
PÇ-11 | X | X | X | |||||
PÇ-12 | X | X | ||||||
PÇ-13 | X | X | X |
Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi
EA-1 | EA-2 | EA-3 | EA-4 | |
---|---|---|---|---|
PÇ-1 | X | |||
PÇ-2 | X | |||
PÇ-3 | X | X | X | |
PÇ-4 | X | X | X | |
PÇ-5 | X | |||
PÇ-6 | X | X | ||
PÇ-7 | X | |||
PÇ-8 | X | |||
PÇ-9 | X | |||
PÇ-10 | X | |||
PÇ-11 | X | X | X | |
PÇ-12 | X | X | ||
PÇ-13 | X | X | X |