İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Program DirektörüHasan Ünal
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program Tanımıİlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Matematik alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
Program Eğitim AmaçlarıEA1 Kamu veya özel eğitim kurumlarında İlköğretim Matematik Öğretmeni, yönetici ve/veya akademisyen olarak çalışır. (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10)
EA2 Eğitimlerini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdürür. (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10)
EA3 Matematik öğretimi alanında bilgi ve becerileri açısından kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik profesyonel gelişim/hizmet içi eğitim ve faaliyetlere (kongre, çalıştay, seminer vb.) katılır. (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10)
EA4 Kamu yararına yönelik alanı ile ilgili ulusal/uluslararası projelerde görev alır. (PÇ1, PÇ2, PÇ3, PÇ5, PÇ6, PÇ9, PÇ10)
Mezunların Mesleki ProfiliMezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve ilgili mevzuata yönelik yeterli bilgiye sahip olur
  2. Toplumsal, mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun bir anlayışla matematik eğitimini gerçekleştirir.
  3. Matematik eğitiminde etkinlik ve materyal tasarımı yaparak değerlendirme ve gelişim sürecini gerçekleştirir.
  4. Matematik öğretim programındaki kazanımlara uygun, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları tasarlar ve gerçekleştirir.
  5. Her öğrencinin öğreneceğine inanır ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun kişisel gelişim programları düzenleyerek, rol model olur.
  6. Matematik eğitiminde ulusal ve uluslararası akademik gelişmeleri takip ederek milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin süzgecinden geçirerek öğrencilerin bilişsel gelişimine katkıda bulunur.
  7. İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve bunları kullanarak uygun geribildirimlerde bulunur.
  8. Matematik eğitiminde öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
  9. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak meslektaşlarıyla ve ailelerle işbirliği yapar.
  10. Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunarak öğrencilere rol model olur.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1091 İngilizce 120023
EGT1051 Eğitime Giriş20024
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
IMO1211 Analiz 140045
IMO1221 Olasılığa Giriş30034
BTO1820 Bilişim Teknolojileri30035
IMO1231 İstatistiğe Giriş30035
31 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
MDB1092 İngilizce 220023
IMO1222 Matematik Eğitiminde Kariyer Planlama20024
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
IMO1212 Analiz 240045
IMO1242 İstatistik 130035
USS-1B Üniversite Sosyal Seçmeli-130033
IMO1232 Soyut Matematik30036
29 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IMO2111 Fizik 130036
IMO2121 Analiz 330036
BTO1810 Öğretim Teknolojileri20023
IMO2131 Lineer Cebir 120026
IMO2141 Topluma Hizmet Uygulamaları12023
ALS3-2G Alan Seçmeli 3-120024
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
31 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IMO2112 Matematik Öğretiminde Problem Çözme20026
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli-230033
IMO2132 Lineer Cebir 220026
MES-2B Mesleki Seçmeli-120023
ALS2-2B Alan Seçmeli 2-120026
29 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IMO3111 Cebir30035
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
IMO3121 Matematik Eğitiminde Teoriler ve Kavramlar30034
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
USS-3G Üniversite Sosyal Seçmeli-330033
IMO3131 Sayıların Öğretimi ve Kavram Yanılgıları 40045
MES-3G Mesleki Seçmeli-220023
TDB1031 Türkçe 120002
IMO3141 Analitik Geometri 130034
31 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IMO3112 Cebir Öğretimi30035
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
USS-3B Üniversite Sosyal Seçmeli-430033
ALS1-3B Alan Seçmeli 1-130035
EGT3050 Program Okuryazarlığı20023
MES-3B Mesleki Seçmeli-320023
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
29 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IMO4111 Geometri ve Ölçme Öğretimi20024
IMO4121 Matematik Eğitiminde Sınıf İçi Uygulamalar30034
USS-4G Üniversite Sosyal Seçmeli-530033
IMO4301 Öğretmenlik Uygulaması 1260510
ALS2-4G Alan Seçmeli 2-220026
MES-4G Mesleki Seçmeli-420023
30 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
ALS2-4B Alan Seçmeli 2-320026
ALS3-4B Alan Seçmeli 3-220024
IMO4302 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
MES-4B Mesleki Seçmeli-520023
TDB1032 Türkçe 220002
30 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
EGT2370 Eğitimde Siyasal Düşünceler20023
Alan Seçmeli 1 (ALS1) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IST1172 Bilimsel Düşünme ve İstatistik30035
IST1013 İstatistiksel Öğrenmeye Giriş 30035
IST2122 Python ile İstatistik Uygulamalar30035
MAT4470 Öklid Dışı Geometri30035
MAT3250 Ayrık Matematik30035
MAT4360 Dönüşümler ve Geometriler 30035
MAT3220 Kodlama Teorisine Giriş30035
MAT3260 Şifrelemeye Giriş30035
MAT4460 Düzlemsel Kinematik30035
MAT3310 Oyunlar Teorisi30035
MAT4330 Mesleki İngilizce30035
IMO3010 Diferansiyel Denklemler30035
IMO3020 Matematik Eğitiminde Yapay Zeka Uygulamaları30035
IMO3030 İstatiksel Yazılım Uygulamaları30035
IMO3040 Öklid Geometrisi30035
IMO3050 Matematikte Özel Sayılar ve Özel Sayı Üçgenleri30035
IMO3070 Matematik Eğitiminde Dijital Oyun Geliştirme30035
IMO3080 Analitik Geometri 230035
Alan Seçmeli 2 (ALS2) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
IMO2210 Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi20026
IMO2220 Kültür ve Matematik20026
IMO2230 İlkokul Matematik Öğretimi20026
IMO2240 Matematik Ders Kitabı İncelemesi20026
IMO2250 Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları20026
IMO2260 Matematik Eğitiminde Özdüzenleme20026
IMO2270 Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme20026
IMO2280 Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı20026
IMO2290 Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları20026
IMO2300 Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi20026
IMO2310 Oyunla Matematik Öğretimi20026
IMO2320 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi20026
IMO2330 Matematik Öğretiminde İlişkilendirme20026
IMO2340 Matematik Felsefesi20026
IMO2350 Matematik Tarihi20026
IMO2360 Matematik Eğitiminde Modelleme20026
IMO2370 Osmanlı'da Matematik Eğitimi20026
IMO2380 Olasılık ve İstatistik Öğretimi20026
IMO2390 Beceri Temelli Problem Kurma20026
IMO2400 Hesaplamalı Düşünme20026
IMO2410 Algoritma ve Programlama20026
IMO2420 Matematik Eğitiminde Senaryo Tasarımı20026
IMO2430 Matematik Eğitiminde Animasyon Tasarımı ve Kullanımı20026
IMO2440 Analizde Problem Çözme20026
IMO2450 Cebirde Problem Çözme20026
IMO2460 Geometride Problem Çözme20026
IMO2470 Bireyselleştirilmiş Matematik Öğretimi20026
IMO2480 Mantıksal Akıl Yürütme20026
IMO2490 Ortaokul Matematik Öğretim Programları20026
Alan Seçmeli (ALS) 3 Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
FBO2160 İlk Yardım20024
FBO2150 STEM Eğitimi ve Uygulamaları20024
FBO2110 Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri20024
FBO2120 Yenilenebilir Enerji Kaynakları20024
IMO2500 Matematik Eğitiminde Güncel Teknolojiler20024
IMO2510 Matematik Sınıflarında İletişim20024
SBO1270 Çevre Eğitimi20024
SBO1280 Günümüz Dünya Sorunları 20024
SBO1290 Harita Bilgisi Ve Uygulamaları20024
SBO1310 Küreselleşme ve Toplum20024
SBO1410 Çağdaş Dünya Tarihi20024
SBO1450 Eğitimde Çizgi Roman ve Grafik Roman Tasarımı20024
SBO1480 Sosyal Hayat ve İletişim20024
SBO1510 Zeka Oyunları Tasarımı ve Eğitimi20024
SBO1540 Antropoloji20024
SBO1550 Drama20024
SBO1560 Felsefe20024
SBO1570 Sosyoloji20024
SBO1580 Türk Dünyası Coğrafyası20024
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910
EGT1030Eğitim Psikolojisi1111111111
BTO1820Bilişim Teknolojileri1111111111
EGT1051Eğitime Giriş1---1----1
IMO1211Analiz 1-111111111
MDB1091İngilizce 11111111111
IMO1221Olasılığa Giriş-111111-11
IMO1212Analiz 2-111111111
IMO1232Soyut Matematik-1-1-----1
MDB1092İngilizce 21111111111
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri------1-11
IMO1242İstatistik 1-111111-11
BTO1810Öğretim Teknolojileri1111111111
IMO2131Lineer Cebir 1-111111---
IMO2121Analiz 31111111111
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi1111111111
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri111111---1
IMO2132Lineer Cebir 2-1111111--
IMO2112Matematik Öğretiminde Problem Çözme-111111111
IMO3121Matematik Eğitiminde Teoriler ve Kavramlar11-11111-1
IMO3141Analitik Geometri 1-1--111111
EGT3010Sınıf Yönetimi1111111111
IMO3111Cebir1111111---
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme1111111111
EGT1070Türk Eğitim Tarihi1111111111
IMO3112Cebir Öğretimi11-11111-1
EGT3050Program Okuryazarlığı---1----1-
IMO4111Geometri ve Ölçme Öğretimi1-1-11---1
IMO4301Öğretmenlik Uygulaması 1111111----
IMO4302Öğretmenlik Uygulaması 2111111----
EGT4010Okullarda Rehberlik1111111111
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma1111111111
EGT2340Eğitim Sosyolojisi1---1----1
EGT2310Eğitim Felsefesi-1--1-1---
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik----1-1---
EGT2050Çocuk Psikolojisi----1--1--
EGT2060Eğitim Antropolojisi------1-1-
EGT2070Eğitimde Drama---1----1-
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim---1----1-
EGT2110Müze Eğitimi---1----1-
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları---1----1-
EGT2140Eğitim Tarihi---1----1-
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme---1---1--
EGT2170Mikro Öğretim---1----1-
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama---1---1--
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler---1----1-
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim---1---1--
EGT2250Kapsayıcı Eğitim---1----1-
EGT2090Karakter ve Değer Eğitimi---1----1-
EGT2220Eğitim Hukuku---1---1--
IMO2350Matematik Tarihi1111111111
IMO2490Ortaokul Matematik Öğretim Programları-11-1111-1
IMO2410Algoritma ve Programlama-1---1----
IMO2380Olasılık ve İstatistik Öğretimi--111111-1
IMO2330Matematik Öğretiminde İlişkilendirme1111111111
IMO2480Mantıksal Akıl Yürütme-1111111--
IMO2340Matematik Felsefesi1111111111
IMO2220Kültür ve Matematik1--111--11
IMO2230İlkokul Matematik Öğretimi1111111111
IMO2240Matematik Ders Kitabı İncelemesi1---1111-1
IMO2250Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları1111111111
IMO2260Matematik Eğitiminde Özdüzenleme-1111111-1
IMO2270Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme-111-111-1
IMO2280Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı--111111-1
IMO2290Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları11-1111-11
IMO2300Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi1111111111
IMO2310Oyunla Matematik Öğretimi-1111-1111
IMO2320Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi11--1111-1
IMO2210Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi-1111111-1
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 11111111111
IMO1111Matematiğin Temelleri-11111111111
TRO1901Türk Dili 11111111111
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 21111111111
IMO1112Matematiğin Temelleri-21111111111
TRO1902Türk Dili 21111111111
SBO2130Topluma Hizmet Uygulamaları1111111111
IMO3311Sayıların Öğretimi11-11111-1
IMO4431Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları--111111--
IMO4432Matematik Öğretiminde Modelleme-111111111
BTO2910Medya Okuryazarlığı---1---1--
EGT2130Açık ve Uzaktan Eğitim---1----1-
EGT2160Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi---1---1--
EGT2180Öğrenme Güçlüğü---1---1--
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama---1---1--
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme---1----1-
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği---1---1--
ING2170Mesleki İngilizce---1----1-
OKL2350Beslenme ve Sağlık---1-1----
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele---1-1----
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme---1-1----
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik---1-1----
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi---1-1----
SBO1120Türk Kültür Coğrafyası---1-1----
SBO2310Türk Sanatı Tarihi---1-1----
SNF2050Sanat ve Estetik---1-1----
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları---1-1----
SNF2080Türk Halk Oyunları---1-1----
SNF2090Türk Musikisi---1-1----
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim---1-1----
TRO1041Kültür Ve Dil---1-1----
TRO2860Türk İşaret Dili---1-1----
IMO2510Matematik Sınıflarında İletişim-11-11-1-1
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş---1-1----
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı---1-1----
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları---1-1----
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu---1---1--

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXX
PÇ-2XXXX
PÇ-3XX
PÇ-4XXX
PÇ-5XX
PÇ-6XXXXX
PÇ-7XXXXX
PÇ-8XXXXX
PÇ-9XXXXXXX
PÇ-10XXXXXX