İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Hasan Ünal | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Fen Bilimleri) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, Matematik alanındaki eğitim ve öğretim etkinlilerini yürütebilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştiren, düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | EA1 Kamu veya özel eğitim kurumlarında İlköğretim Matematik Öğretmeni, yönetici ve/veya akademisyen olarak çalışır. (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10) EA2 Eğitimlerini yurt içi/yurt dışı üniversitelerde lisansüstü düzeyde çalışmalarla sürdürür. (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10) EA3 Matematik öğretimi alanında bilgi ve becerileri açısından kişisel ve mesleki gelişimlerine yönelik profesyonel gelişim/hizmet içi eğitim ve faaliyetlere (kongre, çalıştay, seminer vb.) katılır. (PÇ1, PÇ2, PÇ5, PÇ7, PÇ9, PÇ10) EA4 Kamu yararına yönelik alanı ile ilgili ulusal/uluslararası projelerde görev alır. (PÇ1, PÇ2, PÇ3, PÇ5, PÇ6, PÇ9, PÇ10) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Mezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Matematik öğretmeni ve yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, İlköğretim Matematik Eğitimi bilim dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında da öğretmen olarak görev yapabildikleri gibi İlköğretim Matematik bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Türk Eğitim Sisteminin yapısı ve ilgili mevzuata yönelik yeterli bilgiye sahip olur
- Toplumsal, mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun bir anlayışla matematik eğitimini gerçekleştirir.
- Matematik eğitiminde etkinlik ve materyal tasarımı yaparak değerlendirme ve gelişim sürecini gerçekleştirir.
- Matematik öğretim programındaki kazanımlara uygun, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak üst düzey bilişsel becerilerini geliştirici öğrenme ortamları tasarlar ve gerçekleştirir.
- Her öğrencinin öğreneceğine inanır ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun kişisel gelişim programları düzenleyerek, rol model olur.
- Matematik eğitiminde ulusal ve uluslararası akademik gelişmeleri takip ederek milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerin süzgecinden geçirerek öğrencilerin bilişsel gelişimine katkıda bulunur.
- İlgili mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde öğrencilerin gelişim seviyelerine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve bunları kullanarak uygun geribildirimlerde bulunur.
- Matematik eğitiminde öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
- Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanarak meslektaşlarıyla ve ailelerle işbirliği yapar.
- Kişisel ve mesleki yönden kendisini geliştirmeye yönelik faaliyetlerde bulunarak öğrencilere rol model olur.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1091 | İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO1211 | Analiz 1 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | |
IMO1221 | Olasılığa Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO1231 | İstatistiğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
31 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1092 | İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IMO1222 | Matematik Eğitiminde Kariyer Planlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IMO1212 | Analiz 2 | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | |
IMO1242 | İstatistik 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
USS-1B | Üniversite Sosyal Seçmeli-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO1232 | Soyut Matematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
29 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IMO2111 | Fizik 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
IMO2121 | Analiz 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
IMO2131 | Lineer Cebir 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2141 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ALS3-2G | Alan Seçmeli 3-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
31 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IMO2112 | Matematik Öğretiminde Problem Çözme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
USS-2B | Üniversite Sosyal Seçmeli-2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2132 | Lineer Cebir 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
MES-2B | Mesleki Seçmeli-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS2-2B | Alan Seçmeli 2-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
29 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IMO3111 | Cebir | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
IMO3121 | Matematik Eğitiminde Teoriler ve Kavramlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli-3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO3131 | Sayıların Öğretimi ve Kavram Yanılgıları | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 | |
MES-3G | Mesleki Seçmeli-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
IMO3141 | Analitik Geometri 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
31 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IMO3112 | Cebir Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-3B | Üniversite Sosyal Seçmeli-4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS1-3B | Alan Seçmeli 1-1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MES-3B | Mesleki Seçmeli-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
29 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IMO4111 | Geometri ve Ölçme Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
IMO4121 | Matematik Eğitiminde Sınıf İçi Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
USS-4G | Üniversite Sosyal Seçmeli-5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
ALS2-4G | Alan Seçmeli 2-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
MES-4G | Mesleki Seçmeli-4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ALS2-4B | Alan Seçmeli 2-3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
ALS3-4B | Alan Seçmeli 3-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
IMO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MES-4B | Mesleki Seçmeli-5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2350 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2360 | Eğitim Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2370 | Eğitimde Siyasal Düşünceler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Alan Seçmeli 1 (ALS1) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IST1172 | Bilimsel Düşünme ve İstatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST1013 | İstatistiksel Öğrenmeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IST2122 | Python ile İstatistik Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4470 | Öklid Dışı Geometri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT3250 | Ayrık Matematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4360 | Dönüşümler ve Geometriler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT3220 | Kodlama Teorisine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT3260 | Şifrelemeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4460 | Düzlemsel Kinematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT3310 | Oyunlar Teorisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
MAT4330 | Mesleki İngilizce | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3010 | Diferansiyel Denklemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3020 | Matematik Eğitiminde Yapay Zeka Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3030 | İstatiksel Yazılım Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3040 | Öklid Geometrisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3050 | Matematikte Özel Sayılar ve Özel Sayı Üçgenleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3070 | Matematik Eğitiminde Dijital Oyun Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
IMO3080 | Analitik Geometri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
Alan Seçmeli 2 (ALS2) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
IMO2210 | Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2220 | Kültür ve Matematik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2230 | İlkokul Matematik Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2240 | Matematik Ders Kitabı İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2250 | Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2260 | Matematik Eğitiminde Özdüzenleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2270 | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2280 | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2290 | Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2300 | Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2310 | Oyunla Matematik Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2320 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2330 | Matematik Öğretiminde İlişkilendirme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2340 | Matematik Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2350 | Matematik Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2360 | Matematik Eğitiminde Modelleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2370 | Osmanlı'da Matematik Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2380 | Olasılık ve İstatistik Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2390 | Beceri Temelli Problem Kurma | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2400 | Hesaplamalı Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2410 | Algoritma ve Programlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2420 | Matematik Eğitiminde Senaryo Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2430 | Matematik Eğitiminde Animasyon Tasarımı ve Kullanımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2440 | Analizde Problem Çözme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2450 | Cebirde Problem Çözme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2460 | Geometride Problem Çözme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2470 | Bireyselleştirilmiş Matematik Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2480 | Mantıksal Akıl Yürütme | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
IMO2490 | Ortaokul Matematik Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
Alan Seçmeli (ALS) 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
FBO2160 | İlk Yardım | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2150 | STEM Eğitimi ve Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2110 | Türkiyenin Biyolojik Zenginlikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
FBO2120 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
IMO2500 | Matematik Eğitiminde Güncel Teknolojiler | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
IMO2510 | Matematik Sınıflarında İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1270 | Çevre Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1280 | Günümüz Dünya Sorunları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1290 | Harita Bilgisi Ve Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1310 | Küreselleşme ve Toplum | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1410 | Çağdaş Dünya Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1450 | Eğitimde Çizgi Roman ve Grafik Roman Tasarımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1480 | Sosyal Hayat ve İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1510 | Zeka Oyunları Tasarımı ve Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1540 | Antropoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1550 | Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1560 | Felsefe | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1570 | Sosyoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SBO1580 | Türk Dünyası Coğrafyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Üniversite Sosyal Seçmeli Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2112 | Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2560 | Halkla İlişkiler (İİBF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2710 | Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2630 | Takım Kurma ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2901 | Doğrudan Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2760 | İşletme Lojistiğinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2031 | Şehir Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1611 | Fotoğraf Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2170 | Muhasebe Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Dünya Uygarlıkları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4100 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1621 | Grafik Tasarım Araçları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2082 | Şehir Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP2192 | Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP3241 | Halkla İlişkiler (STF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1422 | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM2421 | Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1412 | Uygarlık tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
HRT2941 | Haritacılık Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2020 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS2462 | Trafik Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4011 | Almanca Dil Becerilerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4021 | Almanca Dil Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAK2100 | Makine Teknolojisi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3360 | Sanat Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTP4760 | 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4101 | Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4011 | Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4031 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4041 | Türk Öykü ve Romanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB1680 | Çok Sesli Müziğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4051 | Akademik Türkçe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1220 | Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1240 | Yoga ve Anatomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4151 | İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4040 | Gönüllülük Çalışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4061 | Yeditepe İstanbul | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL1150 | Kariyer Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
KIM1052 | Hayatın İçinde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3333 | Patent ve Ticarileşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED1013 | Pilates Temel Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1016 | Temel Arapça 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1004 | Temel İspanyolca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MKT2201 | Kişisel Farkındalık ve Gelişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GRA2024 | Sanal Evrene Giriş (Metaverse) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EUT2022 | NFT'ye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1001 | Temel Fransızca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1003 | Temel İspanyolca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1007 | Temel İtalyanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1009 | Temel Yunanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1011 | Temel Çince 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1013 | Temel Japonca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1015 | Temel Arapça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1017 | Temel Farsça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1019 | Temel Rusça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2020 | Deprem ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS4910 | Afet Bilgisi ve Farkındalığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1010 | Temel Yunanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3334 | Çevre ve İnsan | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAT4279 | Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1002 | Temel Fransızca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1180 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1910 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2260 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2150 | Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING2350 | İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1008 | Temel İtalyanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2210 | Gençlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1190 | Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1230 | Çocuklarla Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1240 | Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 |
IMO1211 | Analiz 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
MDB1091 | İngilizce 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO1221 | Olasılığa Giriş | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
IMO1212 | Analiz 2 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO1232 | Soyut Matematik | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | 1 |
MDB1092 | İngilizce 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | 1 |
IMO1242 | İstatistik 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2131 | Lineer Cebir 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - |
IMO2121 | Analiz 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | 1 |
IMO2132 | Lineer Cebir 2 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
IMO2112 | Matematik Öğretiminde Problem Çözme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO3121 | Matematik Eğitiminde Teoriler ve Kavramlar | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO3141 | Analitik Geometri 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO3111 | Cebir | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO3112 | Cebir Öğretimi | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
IMO4111 | Geometri ve Ölçme Öğretimi | 1 | - | 1 | - | 1 | 1 | - | - | - | 1 |
IMO4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
IMO4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | - | 1 | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | - | - | - | - | 1 | - | - | 1 | - | - |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - |
EGT2070 | Eğitimde Drama | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2110 | Müze Eğitimi | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2170 | Mikro Öğretim | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
IMO2350 | Matematik Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2490 | Ortaokul Matematik Öğretim Programları | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2410 | Algoritma ve Programlama | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
IMO2380 | Olasılık ve İstatistik Öğretimi | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2330 | Matematik Öğretiminde İlişkilendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2480 | Mantıksal Akıl Yürütme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
IMO2340 | Matematik Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2220 | Kültür ve Matematik | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
IMO2230 | İlkokul Matematik Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2240 | Matematik Ders Kitabı İncelemesi | 1 | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2250 | Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2260 | Matematik Eğitiminde Özdüzenleme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2270 | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2280 | Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2290 | Matematik Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
IMO2300 | Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2310 | Oyunla Matematik Öğretimi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO2320 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO2210 | Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO1111 | Matematiğin Temelleri-1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO1112 | Matematiğin Temelleri-2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
IMO3311 | Sayıların Öğretimi | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 |
IMO4431 | Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - |
IMO4432 | Matematik Öğretiminde Modelleme | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
ING2170 | Mesleki İngilizce | - | - | - | 1 | - | - | - | - | 1 | - |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SNF2090 | Türk Musikisi | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
TRO1041 | Kültür Ve Dil | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
IMO2510 | Matematik Sınıflarında İletişim | - | 1 | 1 | - | 1 | 1 | - | 1 | - | 1 |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | - | - | - | 1 | - | - | - | 1 | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-2 | X | X | X | X | ||||
PÇ-3 | X | X | ||||||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | ||||||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X |